A show igazi „csapatmunka” volt, Carsten a szimfonikus zenekar hangosításához főként Neumann ‘Solution D’ digitális kapszulákat használt. Köztük 12 db KK 185 D (nx), 8 db KK 143 D (nx), 6 db KK 184 D (nx) és 6 db TLM 103 D mikrofont, valamint 4 db DMI-8 digitális mikrofon interfészt. A színészek 22 db Sennheiser HSP 2 polarizált fejmikrofont viseltek, SK 2000 vezeték nélküli adóegységekkel és 11 db EM 2050 vevőegységgel kombinálva.

A Neumann ‘Solution-D’ sorozat modelljei kiváló minőségben digitalizálják a mikrofonjelet rögtön a kapszulán belül, megőrizve így a zajnélküliséget, valamint lehetőséget adva a szint-illesztésre és egyéb jelfeldolgozási módokra. A mikrofonokba épített DSP funkciók a DMI-8 digitális interfészen keresztül távvezérelhetők – az erősítés beállítást, az elő-csillapítást, az alulvágó szűrőt, a kompresszor/limitert, a „de-esser” funkciót és a csúcs-limitert is beleértve. Az utóbbi csaknem közvetlenül a kapszulából veszi a kimeneti jeleket, melynek köszönhetően mindig biztonságosan használható a teljes rendelkezésre álló dinamika-tartomány.

„Nagyon érdekes volt, hogy most először digitális mikrofonokat használtunk a szimfonikus zenekar hangosításához, ez jelentős javulást eredményezett a jel-zaj viszonyban és az általános hangminőségben” – mondta Carsten. „A mikrofonokkal lemezfelvételi minőségű stúdióhangzást tudtunk elérni a szabadtéri élő előadáson. Úgy helyezhettem el a mikrofonokat, mint egy lemezstúdióban – kevesebbet használva, és a hangszerektől távolabb elhelyezve azokat. Hiszen stúdióbeli tapasztalatunk, hogy a hegedű igazán jól szóljon, ahhoz a mikrofont egy méternél távolabb kell elhelyezni a hangszertől.”

„A Neumann és a keverőpultot gyártó Innovason közötti együttműködés is sokat számított. Csodálatos volt, hogy az Innovason Eclipse keverőpultról távvezérelhettem a mikrofonok összes funkcióját. Akkor is változtathattam a mikrofon iránykarakterisztikáján, amikor a zenész játszott. Ez valóban nagyban segítette azt, hogy egész előadás alatt a lehető legjobb hangzást érjük el.”

Carsten szerint egy szimfonikus zenekar esetében az első pillanatok jelentik az előadás legfontosabb részét. Itt szintén nagy segítséget jelentettek a digitális Neumann mikrofonok.

Egy-egy opera megkezdése előtt közvetlenül van egy varázslatos pillanat. Ez az, amikor a karmester egy nagyon rövid, de nagyon fontos pillanatban felemeli pálcáját, ekkor közönség és a zenekar lélegzet-visszafojtva hallgat, ugyanekkor a zenekar mikrofonjai azonban működésbe lépnek” mondja. „Az audio vonalak hosszúsága miatt az analóg mikrofonok esetében ilyenkor zaj hallható, ami a rézvezető használatára és a közeli elektromos berendezések okozta interferenciára vezethető vissza. Azonban mivel a digitális mikrofonok csak információkat továbbítanak az audio jelekre vonatkozóan – és nem a jelet magát -, a rendszer olyan halk, mintha a szimfonikus zenekar akusztikusan játszana.” Vagyis nincs zaj, ami megtörje ennek a lélektanilag fontos pillanatnak a csendjét.

A technikát kölcsönző Votec a fesztivál első napján egy bemutatóra és egy technikai workshop rendezésére is lehetőséget kapott, amelyeken megmutathatta, milyen előnyökkel jár, ha a mikrofontól egészen a hangfalig egyetlen komplett digitális audio jelút áll rendelkezésre. A résztvevők között magyar és orosz hangmérnökök is voltak, köztük Vladimir Ryabenko, a híres szentpétervári Marinsky Színház vezető hangtechnikusa.

„A workshop a teljes digitális munkafolyamatot bemutatta, az előadáson alkalmazott, a digitális Neumann mikrofonokat és vezeték nélküli digitális Sennheiser berendezéseket tartalmazó komplett összeállítás bemutatását is beleértve” – mondta Selmeczi Imre, az Audio Partner Kft. ügyvezetője. „Carsten is tartott egy bemutatót, melyben példákon keresztül illusztrálta, hogyan használja munkája során a digitális mikrofon technológiát, illetve elmagyarázta a Jekyll és Hyde előadáson alkalmazott rendszer működését is. Azután tartottunk egy helyszíni bemutatót a Dóm téren, ahol a résztvevők megtapasztalhatták, milyen előnyökkel jár a digitális mikrofonok használata egy teljes mértékben digitális munkafolyamaton belül, mind hangminőség, mind vezérelhetőség tekintetében.”

A rendszer tökéletes teljesítményt nyújtott az előadás során, pontosan úgy, ahogy a szakemberek a várták egy ilyen kiválóan összeállított, korszerű rendszetől és persze Carsten is nagyon elégedett volt az eredménnyel:

„Minden a vártaknak megfelelően működött és én nagyon elégedett voltam a digitális mikrofonok teljesítményével” – mondta. „Egy ehhez hasonló, zenekari kísérettel előadott musical ideális feladat ezen mikrofonok számára – a használatuk valóban különbséget jelent a korábbi analóg technikához képest.”

Pierre Morant, a Sennheiser EMEA kapcsolatokért felelős vezetője is nagyon elégedett, hogy az Audio Partnerrel folytatott újabb szoros együttműködés ilyen kiváló eredménnyel zárult:

„A magyar képviseletünk, az Audio Partner támogatójaként nagy örömmel vettünk részt a Szegedi Szabadtéri Játékokon” – mondta. „Ez az esemény egy szakmai-szervezeti összefogás fantasztikus példája volt, egy olyan közös, igazi sikernek számít, amelyet a digitális mikrofon technológia tett lehetővé.”