„Minden színészünkön MKE 1 mikrofon van, amely olyan kis méretű, hogy szinte láthatatlan, de a hangja fantasztikus, tényleg” – meséli lelkesen Peter Hylenski, a produkció hangmérnöke.
A show előmunkálatai során, a főszereplő kosztümének és sminkjének tervezésekor a mikrofon apró mérete mentette meg az
Hylenski kezdetben egy másik mikrofont akart használni, de hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nem fog működni. „Shrek kopasz és nincsenek rendes fülei, csak kis szarvacskák vannak a fején, úgyhogy a hagyományos mikrofonpozíciók nem alkalmazhatók” – meséli nevetve Hylenski. „Át kellett gondolnunk, hová tesszük a mikrofonokat. Shrek a megfelelő külső elérése érdekében több latex protézist is visel, egyetlen hely nincs eltakarva felsőtestén, ez a szemöldöke, úgyhogy itt próbáltuk az elemeket elrejteni. Sajnos a latex nem engedi át a verejtéket, ezért a homlok-protézisből kiálló mikrofon által alkotott csatornán csak úgy csurgott az izzadtság. Elvesztettük a jobb- és baloldali mikrofonokat, és a rendszer nem is szólt úgy, ahogy elképzeltük, mert a gigászi orrprotézis leárnyékolta a hangot.”
További kísérletezéseket követően Hylensky d’Arcy James szájának két sarka fölé, az orcákra erősített egy-egy mikrofont. „Olyan mikrofonra volt szükségünk, amely elég kisméretű ahhoz, hogy a latex orcában eltüntessük” – emlékezett vissza. „Korábban, egy másik produkcióm alkalmával részt vettem a Sennheiser MKE 1 hangpróbáin, és tetszett a hangja, így elhatároztam, hogy Shrek-en is kipróbálom. Az első alkalmat követően rögtön tanácskozni kezdtem a Sennheiserrel arról, hogy hogyan lehetne Shrek-re erősíteni az MK 1-et, hogy ez lehessen a kiválasztott mikrofon.”
(Képaláírás)
Annak érdekében, hogy a Broadway közönsége tökéletes hangminőséget élvezhessen, és közben a Shrek The Musical produkció sztárja, Shrek is megtarthassa rendes ogre külsejét, két apró Sennheiser MKE 1 mikrofont ágyaztak a latexrétegek közé Shrek szájsarkai felett.