Nyitvatartási időnk: hétfő-péntek 9-17 óra. Szombati munkanapokon (dec. 7-én és 14-én) zárva tartunk.

„A színpadon csak Sennheiser mikrofonok vannak,” erősíti meg Chris Lantz monitor hangmérnök, aki már több mint tizennyolc hónapja dolgozik együtt a londoni születésű énekessel és zenekarával. A produkció egy teljes mikrofon és monitor rendszert tart fenn az USA-ban, és egy ugyanilyen összeállítást Európában, míg a promóciós eseményeket egy repülőn szállítható alapfelszerelés szolgálja ki.

 A legelőkelőbb helyet Seal énekmikrofonjaként egy Neumann KK 105-S kapszulával szerelt, vezeték nélküli Sennheiser SKM 5200 kézi mikrofon foglalja el. „Ez remekül bevált neki,” állítja Lantz. „Seal szereti az audiofil, visszafogott hangzást, így sokat merítünk a közép-tartományból. Viszont nem szeret közvetlenül a mikrofonba énekelni, és ez a mikrofon kiválóan igazodik hangjának dinamikájához. Seal a lehető legelégedettebb. Imádja.”

 Az énekmikrofonhoz egy EM 3732 vevőegység társul. „Tetszik, hogy minden frekvenciát könnyen megtalálhatok. Igazán egyszerű,” teszi hozzá Lantz. A zenekartagok által szolgáltatott háttérvokálhoz négy vezetékes e 935 mikrofont használnak, egy párt a színpad hátterébe és egy másik párt a színpad előterébe helyezve.

 Lantz elmondása szerint a dobfelszerelést Sennheiser evolution mikrofonokkal hangosítják. „A lábdobnál egy e 602 mikrofont használunk. Azelőtt ezen a helyen egy másik gyártó mikrofonját alkalmaztuk,” – mondja – „amíg egy másik koncerten meg nem hallottam valakit, aki e 602-t használt. Alighanem ez az egyik legszebben szóló lábdob mikrofon, amit valaha is használtam.” Sennheiser e 905s szolgál a pergő felső és alsó mikrofonjaként, valamint egy pár e 914s overhead-ként, egyik a ride felé, a másik a hi-hat felé irányítva.

 A tiszta és diszkrét színpadi elrendezés egyik alapeleme, hogy a négy zenészből három Sennheiser G2 vezeték nélküli személyi monitor rendszert használ. „A dobos vezetékes rendszeren van” – jegyzi meg. „Seal mellett a basszusgitáros/billentyűs és a gitáros is fülmonitort használ. A backline technikusok egyikének is van egy ilyen rendszere. A színpadon csupán két monitor hangfal kap helyet, egy szubláda a dobos, és egy másik a basszusgitáros/billentyűs mellett, ami megkönnyíti John Robbins FOH hangmérnök számára a tökéletes mix megalkotását” – mondja Lantz. A közönség és a környezet hangját további e 914 kondenzátor mikrofonok elhelyezésével, és használatával közvetítik a zenészek személyi monitor rendszerébe.

 Lantz hozzáteszi: „Seal számára egy 500 MHz-es és egy 600 MHz-es személyi monitor rendszert is futtatok egyidejűleg, arra az esetre, ha valami gond adódna A helyi RF környezettől függően egyszer az 500-as, máskor meg a 600-as rendszer működik jobban.” Lantz egy Sennheiser NET 1 rendszeren keresztül, kívülről irányítja és figyeli a vezeték nélküli rendszereket.

 Bár Lantz már több éve dolgozik a zeneiparban és egyike azoknak, akik először alkalmaztak vezeték nélküli személyi monitor rendszereket, a tanulás folyamata még mindig tart. Az ő szavaival: „Úgy gondolom, hogy a Sennheiser által nyújtott támogatás felbecsülhetetlen.” Lantz megjegyezte, hogy a turnén kapott képzés mellett meglátogatta a connecticuti irodát, valamint elvégzett egy Sound Academy tanfolyamot is. „Megtanulod a szakma csínját-bínját. Ha azoktól az emberektől tanulod meg a trükköket, akik a felszereléssel nap- mint-nap dolgoznak, játszi könnyedséggel végzed a munkád.”

 

 (Képaláírás)

Seal a nagysikerű Neumann KK 105-S kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 vezeték nélküli mikrofonnal – a “Soul” világturnén az előadás mellett a hangzás is elsőrendű. 

(Fotó: © 2009 Getty Images)