Nyitvatartási időnk: hétfő-péntek 9-17 óra. Szombati munkanapokon (dec. 7-én és 14-én) zárva tartunk.

2018-as Beautiful Trauma világturnéját P!NK tavasszal indította útnak az Egyesült Államokból, ahol 38 arénában lépett fel több, mint 700.000 rajongó előtt. A turné júliusban Ausztráliában és Új-Zélandon folytatódott, további 42 show-val, köztük egy rekorddöntő 18-éjszakás rohammal a melbourne-i Rod Laver Arénában. Ez az énekesnő eddigi legjövedelmezőbb turnéja, melyre már 100 millió dollár értékben váltottak jegyet. És ez nem csoda, hiszen elképesztő színpadi és levegőakrobatikai mutatványaival, valamint tökéletes énekhangjával – melyet egy Sennheiser Digital 6000 rendszer közvetít – folyamatos tetszésnyilvánításra ragadtatja közönségét.

A Sennheiser és P!NK – a zenekar RF koordinátora és monitorhangmérnöke, Horst Hartmann révén – hosszú múltra visszatekintő kapcsolatnak örvend. P!NK 2013-as The Truth About Love turnéja alkalmával Horst egy integrált fülmonitor-/mikrofonrendszert alkalmazott, amely segítségül szolgált az énekesnőnek, hogy eleget tudjon tenni a show technikai és fizikális kihívásainak.

„A nagy mozgásterek jelentette kihívás teljesítésén túl P!NK számára egy olyan headsetet kellett biztosítanunk, amely a PA-rendszer előtt is képes működni, mivel az énekesnő gyakran emelkedett a közönség fölé, a terem egész hosszában átlendülve a fejük felett” – mondta Hartmann. „Ráadásul a mikrofonnak pont olyan jól kellett szólnia, és pont olyan gerjedésállónak kellett lennie, mint egy kézimikrofonnak.”

A jelenlegi turnéra a mikrofonrendszert a Sennheiser legújabb technológiai megoldásaival, köztük a Digital 6000 rendszerrel (kézimikrofon és zsebadó), egy tökéletesített, személyre szabott mikrofon/fülmonitor kombóval, és vezeték nélküli Sennheiser 2000-es sorozatú monitorrendszerrel frissítettük.

A Sennheiser Akusztikai és Mechanikai Kompetencia Központjának csapata hat új fülhallgató/fejmikrofon kombót biztosított Hartmann számára a jelenlegi turnéhoz. A konstrukció alapvetően ugyanaz maradt, de most egy tökéletesített mikrofoncsatlakozóval a fülrészen és új, mechanikusan finomhangolt, személyre szabott Fischer Amps füldugókkal. Jochen Fischer (Fischer Amps) örömmel fogadta ezt a második felkérést: „Ez egy teljes mértékben kézzel készült konstrukció, és egy nagyon kicsi sorozat – nagyszerű, hogy egy ilyen terméket tudunk kínálni egy közös projekt keretében.”

P!NK mérnöki csapata (b/j): Horst Hartmann (a zenekar monitor hangmérnöke), Jon Lewis (P!NK monitor hangmérnöke) és Dave Bracey (FOH)

 

Akusztikai oldalon a Sennheiser csapat P!NK különleges IE 800 hangszóróit alkalmazta, egyedileg módosított frekvenciamenettel, valamint a Sennheiser HSP 4 headset mikrofonkarjával. Az aprólékosan megtervezett konstrukció lehetővé teszi, hogy a headset további rögzítés nélkül a helyén maradjon, bármilyen helyzetben is találja magát az énekesnő. A mechanikus alkatrészek (pl. az elosztó) 3D-s nyomtatással készültek, a csatlakozók és a kábelek pedig egyedi gyártásúak. Az elosztónak köszönhetően P!NK le tudja venni a másik fülrészt, ami kifejezett kérése volt, hogy a fejmikrofon/fülhallgató kombót egyoldalas változatban tudja használni.

„2013 óta használjuk a fülhallgató/mikrofon kombót, ami nagy előrelépést jelentett P!NK színpadi show-i számára” – tette hozzá az énekesnő monitor hangmérnöke, Jon Lewis. „És az új rendszer még ennél is jobb. Lehetővé teszi, hogy a fülmonitor mix minősége a mozgalmas, akrobatikus elemekkel tarkított színpadi show alatt folyamatosan kiváló maradjon.”

P!NK fülhallgató/fejmikrofon kombóját az énekesnő egyedi igényei szerint készítette el a Sennheiser és a Fischer Amps

 

Azzal kapcsolatban, hogy a Sennheiser analóg 2000-es sorozatáról a Digital 6000 sorozatra váltottak, Hartmann a következőket mondta: „Egyszerűen azért döntöttem a Digital 6000 rendszer mellett, mert ez digitális, és a jel közvetlenül a keverőpultunkba vezethető. Mindamellett a show-n számos LED-es képernyőt is használunk, amelyek zavarják RF-rendszereinket. Mivel a Digital 6000 keresztmoduláció mentes, nagy segítséget jelent ezeknek a problémáknak a kiküszöbölésében. Az a tény pedig, hogy ugyanazt az MD 9235 kapszulát használhatjuk, amit annak előtte, egy hatalmas előny. Az egész rendszer egyszerűen használható, megbízható, kiválóan szól és nagyszerűen működik. Csak az övre rögzíthető zsebadóval akadt egy kis gondunk, mivel az antenna a pozíciójából adódóan útban volt a fellépőruha viselésekor, így most az énekhang rögzítéséhez egy négyantennás rendszert használunk, ami jól működik – P!NK a főszínpadon kívül a B színpadon és a levegőben is énekel, így az egész arénában biztosítanunk kell a vételt.”

P!NK Sennheiser Digital 6000 vezeték nélküli mikrofonrendszerre váltott (Fotó jogtulajdonosa: Quinn Rooney/Getty Images)

 

„Digital 9000-es rendszert használok Adele hangjához, így megtapasztaltam, hogy a hangminőségen tökéletesítettek” – tette hozzá Dave Bracey FOH hangmérnök. „A 9000-es és a 6000-es sorozat hangminőségében nincs különbség, úgyhogy nem haboztam ezt használni P!NK hangjához is.

Az énekesnő a show jelentős részét kint a PA-rendszer előtt tölti, néha messze, jóval előtte. A PA-rendszer előtt lenni mindig kihívást jelent, de manapság a show-kat már így tervezik meg, úgyhogy általánossá vált. Szerencsére P!NK remek énekes, a mikrofon pedig kiváló – úgyhogy működik.”

A turné során a vezetékes Sennheiser mikrofonok is fontos szerepet kapnak. A dobfelszerelés bemikrofonozásához evolution e 901, e 902, e 904 és e 905 hangszermikrofont, a Leslie hangjának vételéhez pedig három MK 4 mikrofont használnak. A háttérvokálhoz és a vendégfellépők számára további SKM 6000 kézimikrofonokat és evolution e 935 mikrofonokat használnak, miközben a közönséghangot MKH 8050 szuper-kardioid, MKH 8060 puska és MKH 8070 hosszúpuska mikrofonokkal rögzítik.

Pierre Morant, a Sennheiser művészkapcsolatokért felelős vezetője a következőket nyilatkozta: „A Sennheiser mindig örömmel alakít ki hosszútávú kapcsolatokat. A P!NK-hez hasonló világsztárokkal dolgozó, tapasztalt hangmérnökökkel történő együttműködés, melynek keretében egyedi megoldásokat dolgozunk ki, rendkívül fontos számunkra. A Horst Hartmannal való szoros együttműködés, melynek keretében valóra váltottuk fantasztikus elképzelését, innovatív megoldáshoz vezetett. Az, hogy ezt a folyamatot több éven keresztül folytathattuk, felbecsülhetetlen érték volt. Szeretjük feszegetni a technikai lehetőségek határait, és Horst tudja, hogy örömmel nézünk a következő kihívás elé…”

P!NK Beautiful Trauma világturnéja szeptember közepéig folytatódik Ausztráliában és Új-Zélandon, majd 2019-ben visszatér az Egyesült Államokba.