Nyitvatartási időnk: hétfő-péntek 9-17 óra. Szombati munkanapokon (dec. 7-én és 14-én) zárva tartunk.

Mindannyian szeretnénk látni, ahogyan az erőszakot a béke, a gyilkolást pedig az alkotás váltja fel. Pedro Reyes mexikói szobrász meg szeretné mutatni, hogy a fegyverek hangszerekké alakításával mindez lehetséges. A Sennheiser MOMENTUM projektjének részeként készített új rövidfilm Pedro Reyes meglepő művészetét járja körül. A MOMENTUM projekt a világ néhány leginspirálóbb emberének életét és munkáját mutatja be projektjeik és a hangzás világában elért egyedülálló vívmányaik megosztásával.

 

 A Sennheiser számára Pedro Reyes a MOMENTUM szellemiségét testesíti meg. Egyedi látásmódjának és szenvedélyének köszönhetően a művész valóra váltja az erőszak békére váltásáról szóló álmát. Munkája során az erőszakot jelképező fegyverek ezreit alakítja át a béke, az együttműködés és az egység szimbólumává. Ezek a fegyverek – melyek közül sokat harcokban sütöttek el – most teljesen működőképes hangszerek.

A „Disarm” (lefegyverzés) című rövidfilm – amely Reyes aktuális kiállítása után kapta nevét – egyike azon inspiráló akusztikai projecteknek, amelyeket a Sennheiser a Spotify-jal karöltve mutat be a „What’s your MOMENTUM?” közösségi video lánc projekten keresztül. A film bemutatja, ahogy Pedro Reyes teljesen működőképes hangszereket alkot ugyanazokból a fegyverekből, amelyek olyan nagy pusztítást okoztak a mexikói drogháború évei alatt. Reyes „Disarm” kiállításán különféle alkotások, köztük gitárok, szaxofonok és dobok láthatók, sőt egy teljes méretű marimba is, amelyen a fabillentyűket a hangskála tiszta visszaadása érdekében gondosan méretre vágott puskacső darabok helyettesítik.

„A hangszer az egy olyan dolog, amely élettel tölt meg, amikor játszol rajta, és mindenki, aki hallgatja, kapcsolatba lép a zenével és egymással. A „Disarm” projekt gyilkoláshoz készített eszközöket alakított hangszerekké a kreativitás jegyében” – magyarázta Pedro Reyes. „A fegyverek félelmet keltenek a világban, míg a zene pontosan az ellenkezőjét, őszinte megnyilvánulást. Szeretném látni, ahogy a művészek az egész világon hangszerekké alakítják át a fegyvereket. Hiszek a művészet jobbító erejében.”

 

A Pedro Reyes-ről szóló MOMENTUM film a művész pályafutásának egy többször visszatérő motívumát is bemutatja – a megújulás, az újjászületés és a fenntarthatóság eszméjét. A zeneszerzéshez és a zene megszólaltatásához használható hangszerekhez hasonlóan – a kreativitás határtalan lehetőségeit kínálva – Reyes korábbi projektjei során a puskákat a faültetésre alkalmas ásókká alakította.

„Pedro Reyes ennek a kreativitásnak, inspirációnak és az eltökéltségnek köszönhetően testesíti meg azt a szellemiséget, amit a Sennheiser a „What’s your MOMENTUM?” projekten keresztül keres és ünnepel” – mondta Anaseth Martínez, a Sennheiser Mexico marketing menedzsere. A Sennheiser és a Spotify közösen indított közösségi video projektje divatteremtő egyéniségek – a világ minden tájáról való zenészek, művészek és feltalálók – 100 inspiráló „hangzás-sztoriját” mutatja be, amelyekben az a közös, hogy mindegyik kapcsolatban van a hangzással.

A filmek ezen egyéniségek egyedi, kompromisszumokat nem ismerő innováció iránti elkötelezettségét mutatják be, és azt a módot, ahogyan az egyes egyének a MOMENTUM szellemiségét formába öntik, vagy amivel képesek elérni, hogy egy lépéssel a többiek előtt járjanak. Mindamellett az akusztikai projektek bemutatása csak a kezdet  – a kezdeményezés a nézőket is arra invitálja, hogy alkossák meg az akusztikai projektekre adott saját válaszaikat, melyek saját MOMENTUM interpretációjukat hivatottak bemutatni.

 

„Pedro Reyes az szeretné, hogy az általa készített hangszerek mintájára mások  is képesek lennének saját művészi alkotásokat létrehozni, más művészeket is arra ösztönözve, hogy ötletei nyomán építsenek mozgalmat. Hasonlóképpen, a „What’s your MOMENTUM?” lényege is az, hogy arra inspiráljon és ösztönözzön másokat, hogy ragadjanak meg egy ötletet és „passzolják tovább”. „Video láncokat” szeretnénk építeni – ahol a felhasználók saját klipjeikkel egyéb megegyező témájú vagy alapötletű történetekhez csatlakozhatnak” – magyarázta Uwe Cremering.

A különféle művészekkel készített kisvideók megtekintésére és a videók feltöltésére a kampány mikroweboldalán keresztül van lehetőség: www.sennheiser-momentum.com. A résztvevők a következő díjakat nyerhetik: egy „pénzzel nem megvásárolható”, zenei témájú városi kiruccanást, MOMENTUM fejhallgatókat és 6 hónapos Spotify Prémium előfizetéseket.

 

Képaláírások
Pedro Reyes_6.jpg: Pedro Reyes mexikói művész munkájáról beszél a Sennheiser MOMENTUM projektje kapcsán.

Pedro Reyes_2.jpg: Pedro Reyes egy új hangszeren dolgozik, amely halálos fegyverekből készül.