Weboldalunk megújult 

Pete Keppler FOH hangmérnök és (Super) Dave Rupsch monitor hangmérnök Sennheiser berendezéseket használ – Perry SKM 5200 vezeték nélküli énekmikrofonjától kezdve, az énekesnőt és a zenekart kiszolgáló komplett vezeték nélküli személyi monitorrendszeren át a vezetékes hangszer-mikrofonokig –, hogy Perry előadását teljes hangzásbeli pompájában közvetítse.

 

Perry, valamint két háttérénekese Sennheiser SKM 5200 vezeték nélküli kézi-mikrofont használ, MD 5235 dinamikus kapszulákkal, mely kapszulák a Sennheiser legendás e 935 énekmikrofonjaiból ismertek. „Az új album kapcsán számos különböző énekmikrofont kipróbáltunk,” mondta Rupsch. „Az MD 5235 győzött. Egyenes, természetes frekvenciamenete van, finom színezettel. A mikrofonnal Katy hangja tiszta és a magas hangok kiegyensúlyozottan szólnak, éles és metsző felhangok nélkül. Mivel a háttérénekesek ugyanazt a kapszulát használják, kitűnő „énekelegyet” kapunk a személyi monitorrendszerben és a teremben. És ez pontosan az, amire Katynek, Petének és nekem szükségünk van.”

 

Rupsch az énekeket és a mix többi elemét Sennheiser ew 300 IEM G3 vezeték nélküli személyi monitorok használatával továbbítja a színpadi zenészek és a két technikus felé. „Mindenki imádja az új G3-asok hangját,” mondta. „Tiszták, érzékenyek és dinamikusak. Nincsenek oda nem illő hangok, melyeket ki kéne iktatnom, így olyan egyszerűen tudom elkészíteni a személyi monitor mixeket, mint még soha.”

 

Bár Rupsch eddig FOH hangmérnökként dolgozott több bandánál is (pl. All American Rejects, My Chemical Romance és 3OH!3), ugyanolyan kényelmesen érzi magát a monitorkeverő-pult mögött is, és nagyra értékeli a Sennheiser forradalmi vezeték nélküli technológiája által nyújtott előnyöket. „A vezeték nélküli énekmikrofonokkal, néhány Sennheiser ew 500 G3 vezeték nélküli hangszercsomaggal, és a monitor csatornákkal közel húsz frekvenciát kell kezelnem,” mondta. „A Sennheiser Wireless Frequency Manager szoftverének futtatásával a beállítást sokkal megbízhatóbban és egyszerűbben tudom elvégezni. Gyorsan be tudom állítani a teljes rendszert, és ki tudom szűrni a vezeték nélküli jeltovábbítás hibáit.”

 

Rupsch elmondása szerint, a legtöbb amerikai művésszel ellentétben, Katy Perry show-inak kevesebb, mint fele zajlik az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy a hangmérnök és csapata az esetek többségében egzotikus helyeken dolgozik – ez egyben „egzotikus” RF viszonyokat is jelent. „A Sennheiser mellett főként azért döntöttünk, mert szilárd, megbízható RF teljesítményt nyújt, és világméretű szervízhálózattal bír,” mondta Rupsch. „A Sennheiser Nemzetközi Kapcsolatok Csapata és a szervizhálózat mindig segít nekünk, bármire is van szükségünk, legyen szó alkatrészről, felszerelésről vagy percrekész frekvenciatartományokról, a világ bármely táján. Nem számít, hol vagyunk, legyen az a Teen Choice Díjkiosztó vagy Kuala Lumpur, a Sennheiser mindig a rendelkezésünkre áll.”

 

A turné során a Sennheiser vezeték nélküli rendszerek mellett egy vezetékes mikrofon kollekciót is magukkal visznek, mely a Sennheiser ünnepelt evolution sorozatának modelljeiből áll. A Sennheiser e 902 nagy-membrános dinamikus mikrofonjai adják a lábdob és az álló-tam „puffogó” hangját, míg az e 604 csíptetős mikrofonok a függő tamok hangját továbbítják. A Sennheiser e 614 és e 914 kis-membrános kondenzátor mikrofonjai kristálytisztán veszik a hi-hat, a kísérő és beütő cintányérok hangját. Klasszikus, négyszögletes Sennheiser e 906 dinamikus mikrofonok közvetítik a gitárok hangját, minden finom részletével és “vinnyogásával” együtt. Egy második szett e 914 veszi a közönség hangját, így Rupsch a személyi monitor mixeket megbolondíthatja kicsit a rajongók izgalomtól átfűtött hangjával, ami az energikus előadásból estéről estére egy-egy kirobbanóan jó show-t varázsol.

 

 

 

(Képaláírás)

 

Katy Perry MD 5235 dinamikus kapszulákkal szerelt Sennheiser SKM 5200 vezeték nélküli kézi mikrofonjával adja elő dalát a 2010-es Teen Choice Díjkiosztón. (Fotó: © 2010 WireImage)