Jarre jelenlegi világturnéja – mely 2009-ben és 2010-ben európai helyszíneket érintett, 2011-ben pedig Amerikában, Ázsiában és Ausztráliában folytatódik – részben Arthur C. Clarke sci-fi író és látnok életének állít emléket. A 2008-ban elhunyt Clarke talán leghíresebb művei a 2001: Űrodüsszea és a 2010: Odüsszea 2, melyek közül az utóbbit az író Jarre leghíresebb albumait hallgatva írta. A tiszteletadás csúcspontja a 2010. október 10-i, londoni O2 Aréna-beli koncert volt.

 
 

Vouillon monitor-hangmérnöki feladata egyedülálló, mivel a színpadon található hangszerek egyike sem kíván meg mikrofonos hangosítást, és a PA rendszer minden eleme a háttérben, az előadóművészek mögött helyezkedik el. Vouillon körülbelül nyolcvan különböző kimenetet kever az 1960-as és 1970-es korszak vintage analóg szintetizátorainak jeleiből. Mivel a fő PA elemek egy 30 m széles vetítővászon két oldalán helyezkednek el (csak alacsony-frekvenciás hangokat sugározva a színpadra), és mivel a négy zenész mindegyike egyedi mixet kíván (az élő közönség hangját is beleértve), Vouillon feladata egyértelmű. A hangmérnök DiGiCo SD7 keverőpulton dolgozik, és a stage-box-ból származó MADI jeleket használja mind a mixekhez, mind a merevlemezre való archiváláshoz.

 
 

jmjarre_2.jpg„Ahhoz, hogy a hatalmas aréna többezres közönségének látványához igazítsuk a zenészek által hallható hangzást, a személyi monitorokban a helyszín akusztikájának és közönség hangjának is hallhatónak kell lennie,” magyarázta Vouillon. A hangmérnök a színpad előterébe helyezett és a zenészektől elfordított Sennheiser MKH 800 TWIN mikrofonokkal vette a helyszín akusztikájának hangját. Vouillon folytatja: „Rendszerint kevesebb időm van a beálláshoz, mint szeretném, és természetesen a show tényleges megkezdése előtt sohasem hallom a rajongókkal teli helyszín hangzását. Ezért nagyon praktikus az MKH 800 TWIN használata, mivel az iránykarakterisztikát a show kezdetét követően is beállíthatom a monitor mixek számára, és később, az archívált anyag keverése közben is.” Az MKH 800 TWIN két kapszulájának csodája abban rejlik, hogy a kimenetnél el vannak különítve, így a kimenő jelekből bármely normál keverőpulton különféle karakterisztikák keverhetők (a 8-astól a gömbig).

 
 

Vouillon évek óta használ Sennheiser puskamikrofonokat, melyek közül az MKH 70 hosszú- és az MKH 60 rövid puskamikrofont továbbra is használja a közönség hangjának vételéhez a terem közepén, illetve hátsó részén elhelyezve. Mindegyik mikrofonból helyeztek egyet-egyet a színpad két oldalához. Újabban ezeket egy-egy Sennheiser MKH 8040 is kiegészíti. Az MKH 8000-es sorozat kompakt mikrofontesttel rendelkezik, mely kompatibilis a különböző iránykarakterisztikával rendelkező modulrendszerű kapszulákkal. A 8040 iránykarakterisztikája kardioid. „Az MKH 8040 valóban gyönyörűen szól,” mondta Vouillon. „Igazán természetes a hangzása. Valósághűen közvetíti a színpad közelében tartózkodó közönség hangját a zenészek felé, akikből így a lehető legjobb teljesítményt hozza elő.”

 
 

A tempó tartását segítendő, Vouillon egy könnyű Sennheiser HSP 4 fejmikrofonnal látja el a zeneigazgatót. „Vannak olyan pillanatok, amikor a dob nem szól,” magyarázta. „Ilyenkor a zeneigazgató int, illetve számol be. Természetesen a jel csak a monitoring rendszeren belül hallható.” Minden zenész Sennheiser vezeték nélküli személyi monitor rendszert használ, melyen keresztül a teljes frekvencia-tartomány jól ekülönített sztereó hangzással szól. Vouillon arra számít, hogy a rendszer megbízható RF-teljesítményt nyújt majd a világ minden táján, amerre csak utaznak.