A Continental és a Sennheiser forradalmasítja az autós hangrendszereket. A Continental és a Sennheiser 3D-s, immerzív hangzást kínáló, hangszórók nélküli hangrendszere az utastér felületeinek közvetítésével kiváló hangzást biztosít. A két gyártó a a 2020-as Las Vegas-i CES kiállításon egy hangszórók nélküli autós hangrendszert mutatott be. A Continental Ac2ated Sound rendszere a hagyományos rendszerekhez képes akár 90%-kal könnyebb és kisebb helyigénnyel bír.
Az egyedülálló rendszer az utasteret valósághű, magával ragadó hangzással tölti meg. A két partner a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D hangtechnikáját a Continental Ac2ated Sound rendszerével ötvözi. A Continental innovatív megoldása a hagyományos hangszórótechnológiákat maga mögött hagyva, az utastér felületeinek közvetítésével hozza létre a hangzást. Ez a megoldás a Sennheiser AMBEO Mobility technológiájával karöltve olyan lélegzetelállító 3D-s hangzást eredményez, amely hihetetlenül részletgazdag és életteli hangzástérrel öleli körül az utasokat, a lehető legtökéletesebb autós szórakozást biztosítva.
A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound mind súlyát, mind helyigényét tekintve 90%-os megtakarítást jelent. Ily módon a rendszer – azon túl, hogy a legkiválóbb hangminőségről gondoskodik – a helytakarékos és kisebb tömegű megoldásokat előnyben részesítő elektromos járművek igényeit is tökéletesen kielégíti.
„Az Ac2ated Sound technológia esetében az akusztika, az információs szórakoztatás (infotainment) és a járműtervezés területén szerzett legmagasabb szintű szakértelmet vetettük be. Egy olyan audio szakembert találnunk a Sennheisernél, akinek segítségével tovább tökéletesíthettük úttörőnek számító hangrendszerünket” – mondta Helmut Matschi, a Continental ügyvezető testületének tagja és a járműhálózati és -információs üzletág vezetője.
„Egymással karöltve egy olyan hangrendszert hoztunk létre, amely szinte a semmiből képes létrehozni prémium minőségű hangzást. Az Ac2ated Sound megoldás ráadásul mind a rendszer helyigényét, mind tömegét tekintve megtakarítást eredményez. A Continental cégnél ez a fenntarthatóság úgymond „zene fülünknek”.
„Örömünkre szolgál, hogy hangtechnikai szakértelmünket és az AMBEO Mobility szoftvert a Continental úttörő Ac2ated Sound rendszerével ötvözhetjük. Ezáltal a hangzás kalibrálásával és finomhangolásával olyan természetes és magával ragadó hangzásélményt kínálhatunk, amely új távlatokat és lehetőségeket nyit a hangzás világában” – magyarázta Dr. Andreas Sennheiser, a Sennheiser társ-vezérigazgatója.
Daniel Sennheiser társ-vezérigazgató a következőket tette hozzá: „Immerzív hangzást kínáló AMBEO rendszereink páratlan minőséget kínálnak a hangrögzítés, -feldolgozás és -lejátszás terén. Fontos, hogy a lélegzetelállítóan immerzív hangzáshoz nincs szükség 3D-s hangforrásokra. Az AMBEO Mobility térhangzás algoritmusa bármilyen sztereó anyagból képes magával ragadó élményt varázsolni. A szabadalmaztatott algoritmus a tartalom intelligens elemzésével művészi módon keveri újra a hangot, hogy a hallgatót érzelemdús zenei élményben részesítse.”
Amikor az autó hangszerré változik
A klasszikus vonóshangszerek működési elvéből kiindulva – ahol a fából készült hangszertest szolgál rezonátorként – speciálisan kialakított kapcsolószervek stimulálják az utastér meghatározott felületeit. Ennek eredményeképpen az utasok rendkívül természetes hangzásélményben részesülnek, mintha egy koncertterem kellős közepén foglalnának helyet.
Ráadásul ez a megoldás – a hagyományos hangszóró-rendszerekhez képest – sokkal kisebb tömeget és helyigényt képvisel. Összehasonlításképpen: egy többelemes hagyományos hangrendszer akár 40 kg-ot is nyomhat.
Az Ac2ated Sound rendszer a már meglévő felületek használatával kifejezetten helytakarékos megoldást jelent. A jelenleg kapható hagyományos rendszerekhez képest ez 75-90%-os megtakarítást jelent.
A láthatatlan hangrendszer ugyanakkor az utastér tekintetében nagyobb szabadságot ad az autótervezők és gyártók kezébe, mivel nem kell számolniuk az értékes helyeket elfoglaló nagyméretű hangszórókkal. Az Ac2ated Sound technológiának köszönhetően számos alkotóelem szükségtelenné válik. Az autóban található felületek vibrálásukkal átveszik a hangszórók membránjának szerepét. A kapcsolószervek rezgésbe hozzák a különböző felületeket (pl. A-oszlop burkolata, ajtókárpit, tetőkárpit és kalaptartó), melynek eredményeképpen azok különböző frekvencia-tartományba tartozó hangot bocsátanak ki.
A 2020-as CES kiállításon a Continental és a Sennheiser a futurisztikus hangrendszert egy magánkiállítás keretében mutatta be. A látogatók megtapasztalhatták, hogyan képes a rendszer az autók következő generációja által támasztott követelményeknek (tömeg és helyigény csökkentése) anélkül megfelelni, hogy az a kiváló hangminőség rovására menne.