Nyitvatartási időnk: hétfő-péntek 9-17 óra. Szombati munkanapokon (dec. 7-én és 14-én) zárva tartunk.

Johnny Rzeznik, a frontember egy Neumann KK 104 S kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 kézi mikrofonba, míg a basszusgitáros Robby Takac egy vezetékes Sennheiser MD 431 II-be énekel. A dobos, Mike Malinin Neumann és Sennheiser mikrofonokat használ, többek között egy nagymembrános TLM 103s mikrofont overhead-ként és a tamoknál. A zenekar lenyűgöző basszus- és gitár gyűjteménye vezeték nélkül működik, tizennégy Sennheiser ew 572 G3 csatornán. És végül, hogy ne a színpadi lábmonitorokat kelljen nézni, a banda tagjai és a technikusok közül többen Sennheiser ew 300 IEM G3 vezeték nélküli személyi monitorokat használnak, hogy a Goo Goo Dolls immáron legendás státuszához méltó előadás születhessen.

 
 

Bár Rzeznik a csapat szólógitárosa, egy ritmusgitáros is csatlakozik a turnéhoz, hogy Rzezniknek csak akkor kelljen szaladgálnia a színpadon gitározás közben, ha ezzel növelni kívánja az előadás hatásosságát. Így neki csak egy vezeték nélküli mikrofonra van szüksége. „Amikor öt évvel ezelőtt elkezdtem a munkát a bandával,” – mondja Hager – „Kristy Jo Winkler, a Sennheiser amerikai kapcsolatokért felelős menedzsere minden kapszulából küldött nekünk, amit az SKM 5200 vezeték nélküli adóegységhez gyártottak.” „A KK 104 S hozta ki a legjobb minőséget Johnny hangjából.” Windel hozzáteszi: „Az ő hangjának magasabb hangterjedelme van, melyhez tökéletes a KK 104 tiszta felső középtartománya. EQ használatával, egyéb mikrofonokkal is megpróbálhatnánk ráállni erre a hangterjedelemre, de ez mindig erőltetett hangzást eredményezne.” A basszusgitáros Takac a Sennheiser híres MD 431 II-esébe énekel, mely beépített gerjedés szűrőt, és kivételes tengelyen kívüli hangzást kínál.

 
 

Hosszú kísérletezést követően Hager az élő alkalmazásoknál szokatlan dobhangzás mellett döntött. „Tonnaszámra próbáltam ki dob overhead-eket, és úgy tűnik, a Neumann TLM 103 hozza ki legjobban a felszerelés sztereó hangzását. „A TLM 103 nem csupán a cintányérok, hanem a dobok hangját is kiválóan közvetíti.” Spot-mikrofonként szintén Neumann TLM 103-at használ a tamokhoz, Neumann KM 14s-t a hi-hat és ride cintányérokhoz, valamint egy Sennheiser e 901-est a lábdobhoz. „Ahol nem voltak velünk saját mikrofonjaink sok alkalmi megoldást kipróbáltunk,” mondta. „A dobok mindig kevésbé tisztán és erőteljesen szóltak.”

 
 

Windel a Sennheiser ew 300 IEM G3 személyi monitorok nyolc csatornáját kezeli, 12 egységgel. „Az új G3 sorozatú monitoroknál igazán tetszik a zajküszöb tökéletesítése,” teszi hozzá Windel. „Amikor egy előadás előtt bejárom a területet, mindkét fülnél tízesre kell állítanom az egységeket, hogy biztos legyek abban, hogy jeleket monitorozok. A hangzás nagyszerű, ami azt jelenti, hogy nincs többé mentség a rossz keverésre!”

 
 

A banda gitár-technikusai némi izgalommal tekintettetk a Sennheiser ew 572 G3 vezeték nélküli hangszer-rendszerre történő átállása elé, mivel azt megelőzően évekig egy másik rendszert használtak. „A korábbi rendszerek a frekvenciaválasztás tekintetében meglehetősen korlátozott lehetőségeket kínáltak, ami problémát jelentett, figyelembe véve, hogy hány gitárcsatornára volt szükség és hány egyéb csatornát használtak a monitorozáshoz és a kézi mikrofonokhoz – és akkor még nem is beszéltem a velünk együtt játszó többi banda vezeték nélküli csatornáiról.” Az izgalom azonban örömre változott, amikor a technikusok elkezdték használni a Sennheiser Wireless Systems Manager (vezeték nélküli rendszereket kezelő) szoftverét, ami mérhetetlenül leegyszerűsítette a sok vezeték nélküli csatorna koordinálását. Maga a vezeték nélküli hangzás pedig mindent felülmúlt.

 
 

Hager és Windel a felszerelésen kívül a Sennheiser Global Relations csapatával való együttműködést is élvezi. „Kristy Jo időnként megjelenik, hogy meggyőződjön róla, minden simán megy-e,” mondja Windel. „Ami mindig így is van, de jó tudni, hogy gondol ránk! Egy-egy turné előtt mindig beküldjük a vezeték nélküli rendszereket, hogy biztosan minden jól legyen behangolva. Ezzel mindig rengeteg időt takarítunk meg.” Hager hozzáteszi: „Az Egyesült Királyság művészkapcsolatokért felelős menedzsere, Mark Saunders által nyújtott európai támogatás szintén kiváló. Számos egy-fellépéses fesztiválon játszottunk, és Mark mindig kéznél volt egy sereg Sennheiser és Neumann felszereléssel, hogy ne nélkülözzünk semmit!”