A Sennheiser állandó kiváló minőségről gondoskodik Gary Barlow teltházas szólóturnéján
A töretlenül sikeres Take That együttes újraegyesülésének, valamint a szombatonként és vasárnaponként főműsoridőben vetített X-faktor tehetségkutató műsor zsűrijében való részvételének köszönhetően, Gary Barlow pályafutása eddigi legmagasabb pontjára ért. Így az énekes elérkezettnek látta az időt, hogy 2012 végén, illetve 2013 elején egy teltházas szólóturnéra induljon az Egyesült Királyság és Írország területén, melynek bevételét jótékonysági célokra ajánlotta fel. A művész által elvárt kiváló hangzást Sennheiser mikrofonok és vezeték nélküli monitor rendszerek közreműködésével érték el.
Az eredetileg 16 koncertesre tervezett – később 27 alkalmasra bővített – „Gary Barlow: In Concert” turnéra perceken belül elkapkodták a jegyeket, a bevétellel Károly herceg jótékonysági alapítványát (The Prince’s Trust) és a Cambridge hercege és hercegnője, valamint Harry herceg által létrehozott királyi alapítvány vagyonát gyarapítva. A kilenctagú zenekarral kísért és vendégfellépőkkel színesített műsorban az énekesek hangjának közvetítéséhez MD 5235 fejekkel szerelt Sennheiser SKM 5200-II vezeték nélküli kézi-mikrofonokat, míg a zenészek esetében ew 572 G3 vezeték nélküli hangszeres szetteket használtak.
„Ugyanezt a mikrofon összeállítást használtuk Garyvel a legutóbbi Take That turnén, ahol nagyszerű eredményeket értünk el vele” – mondta Gary Bradshaw FOH hangmérnök. „Ez egy nagyon kellemes hi-fi hangzást biztosító kapszula, mely rendkívül masszív, és minden körülmények között működik. Ráadásul nagyszerű gerjedésgátlással rendelkezik, ami igazán fontos szempont volt egy ilyen turnén; néhány arénában rendezett koncert kivételével főként színházakban játszottunk, és a közönség tényleg hangos tud lenni, így ez a kapszula minden helyzetben nagyszerű választásnak bizonyult.”
Ezzel Steve Lutley monitor hangmérnök is egyetértett, mondván: „Bámulatos, hogy az 5235 kapszula milyen jól kiszűri a háttérzajt. Gary számára nagyon fontos a hangminőség – munkaideje nagy részét stúdiókban tölti, pontosan tudja, hogy minek hogyan kell szólnia, és nagyon kényes a hangzásra, ami egy jó dolog. Tényleg fontos neki ez, ahogyan Mike Stevens zenei igazgatónak is.”
Steve összesen 14 sztereó monitor mixet használt, melybe beletartozott a technikai személyzet talkback rendszere és két monitorláda mix is. Barlow és a zenekartagok többsége Sennheiser 2000-es sorozatú monitor rendszereket használt, SR 2050 adóegységekkel, EK 2000 vevőegységekkel és AC 3200 antenna összegzőkkel.
„Tulajdonképpen ugyanazzal a felszereléssel dolgozunk, mint a legutóbbi Take That turnén, bár most nem kell olyan nagy területet behangosítanunk, mivel a helyszínek kisebbek” – mondta Steve. „A mikrofonokhoz hasonlóan a fülmonitor rendszereknek is egy bizonyos sztenderdet kell követniük, mivel a színpadi cucc és az ének mindenhol ugyanolyan, akár stadionban, akár klubban megrendezett koncertről van szó. A felszerelésnek ugyanolyan jól kell szólnia Gary minden előadásán, mindenhol és mindenkor, akár élőkoncertről, akár stúdiófelvételről van szó.”
„Minden a következetes minőségről szól” – tette hozzá Gary Bradshaw – „Amennyire csak lehet, mind a szóló-, mind a Take That turné esetében ugyanazt a felszerelést próbáljuk használni. Gary azt mondta, tetszik neki az 5235 kapszula és a Sennheiser fülmonitor hangzása. Gary tudja, miről beszél, és ezt a felszerelést ő is, mi is és mindenki más is szívesen használja.”
Képaláírások:
Gary Bradshaw.jpg: Gary Bradshaw – Gary Barlow FOH hangmérnöke
Steve Lutley.jpg: Steve Lutley monitor hangmérnök