Beyoncé a 47. Super Bowl döntőn energikus, történelmi jelentőségű produkciót adott elő a Sennheiser közreműködésével

A Super Bowlt továbbra is első helyen, a világ legnézettebb televíziós sporteseményeként tartják számon, mely évről évre újabb nézőszám rekordot állít fel. A Baltimore Ravens és a San Francisco 49ers által vívott 47. (XLVII) Super Bowl döntő félidejében a nemzetközi szupersztár Beyoncé szórakoztatta felvillanyozó előadásával a New Orleans-i Mercedes-Benz Superdome közönségét.

Mivel a február 3-án megrendezett 47. Pepsi Super Bowl döntő félidei szünetében adott show-műsort több-millió rajongó követte feszült figyelemmel, a hiba esélyét nullára kellett csökkenteni. Nem okozott hát meglepetést, amikor Beyoncé audio csapata és az esemény hangtechnikájáért felelős veterán produkciós cég, az ATK AudioTek a Sennheiser kiszámíthatóan megbízható vezeték nélküli technológiája és kivételes hangminősége  mellett döntött. Madonna csúcsokat döntögető tavalyi félidei show-jának hagyományát folytatva – aki szintén Sennheiserrel lépett fel – Beyoncé egy több mint 12 perces műsort adott, melyben többek között egyveleget énekelt legismertebb dalaiból, majd az újból összeállt Destiny’s Child is színpadra lépett.

A 17-szeres Grammy-díjas és már hosszú ideje Sennheiser eszközöket használó Beyoncé a döntő félidei szünetében MD 5235 dinamikus kapszulával szerelt, saját krómozott szignatúr Sennheiser SKM 5200-II kézi-mikrofonjával lépett színpadra. „Beyoncénak hatalmas hangja van” – mondta Stephen Curtin (Eighth Day Sound Systems), Beyoncé FOH hangmérnöke. „Sok más mikrofonnal nehézséget okozna a művésznő hangjának közvetítése, mert ha igazán odateszi magát könnyen torzítás léphet fel. Nagyszerű számomra az a megnyugtató érzés, hogy a legfelfokozottabb pillanatokban sem lehet probléma.”

Beyoncé – női zenészekből álló zenekarának és táncosainak közreműködésével – egy egyveleget adott elő, melyben olyan slágerek csendültek fel, mint a „Love On Top”, a „Crazy In Love”, az „End Of Time” és a „Baby Boy”. Majd a Destiny’s Child két másik tagja, Kelly Rowland és Michelle Williams is csatlakozott Beyoncéhoz, hogy együtt adják elő a „Bootylicious” és az „Independent Woman” című számot. Beyoncé a „Single Ladies” című bombasikerét még Rowland és Williams társaságában adta elő, majd a nagy fináléban a „Halo” című számot már szólóban énekelte.

„Semmi sem fogható ahhoz a minőséghez, amit a Sennheiser eszközökben található RF kompander frekvenciamenete képvisel” – jegyezte meg Jason Kirschnick technológiai vezető (Eighth Day Sound Systems – a Beyoncé turné produkciós cége). „Ha minőségi hangzást akarsz, nemigen találsz ehhez foghatót más gyártók kínálatában.”

Demetrius Moore monitor hangmérnök még tömörebben összegzi a mikrofon karakán hangzásbeli jellemzőit: „A Sennheiser SKM 5200 a világ legkiválóbb hangzású vezeték nélküli énekmikrofonja” – mondta.

A kezdőrúgást megelőzően Alicia Keys egy NFL logót mintázó színpadra állított zongora mellett ülve, és egy MD 5235 dinamikus kapszulával szerelt, matt fekete Sennheiser SKM 5200-II mikrofonba énekelve adta elő az amerikai himnuszt (Star Spangled Banner). Keys énekhangja ragyogón és kristálytisztán szólt, és az énekesnő megható előadásában elhangzó nemzeti himnusz tökéletesen alkalmas volt arra, hogy ezt az eseményt lelkesítő szikraként az eddigi egyik legemlékezetesebb Super Bowl döntővé tegye.

A Sennheiser fejlett RF technológiája felbecsülhetetlen előnyöket nyújt egy olyan különleges eseményen, mint a Super Bowl, ahol idén Jason Eskew és a professzionális vezeték nélküli rendszerekért felelős csapat több mint 80 hang- és kommunikációs csatornát koordinált. Stephen Curtin egy összesen 12-csatornás Sennheiser EM 3732-II vezeték nélküli vevőegység rendszert használ Beyoncé turnéján. Nyolc csatornát használnak az SKM 5200-II kézi-mikrofonokhoz (egy fő és egy tartalék mikrofon Beyoncé számára, három a háttérénekesek és a vendégek számára), plusz négy csatornát a fúvósok számára. A fúvósok mindannyian SK 5212-II övre rögzíthető zsebadót használnak.

„Műszaki szempontból az RF egyszerűen azért nagyszerű megoldás, mert a 3732 modellt széles-sávú eszközként kaphatjuk meg, mely a teljes frekvencia-tartományt lefedi” – magyarázta Curtin. „Ennek köszönhetően könnyedén tudunk alkalmazkodni akár a zsúfolt RF környezethez is. Nincs túl sok olyan termék, amely képes lenne erre; mindegyik egy meghatározott sávszélességre van tervezve.”

„Hangzás tekintetében mindig is a Sennheiser volt a kedvencem” – folytatta. „Mindig jelentős különbség hallasz, ha valaki egy másik gyártó termékét használja, nem a Sennheiserét.” A Sennheiser énekmikrofonok egy másik előnye, melyet Curtin nagyra értékel, az a tengelyen kívüli hangok hatékony szűrése. „Nagyon nagy dolog, hogy ezek a mikrofonok kitűnő irányítottsággal rendelkeznek, és jelentős mértékű gerjedés előtti erősítést tesznek lehetővé.”

Képaláírások:

Beyoncé.jpg: Beyoncé a Super Bowl döntőn MD 5235 dinamikus kapszulával szerelt, egyedi, krómozott, szignatúr Sennheiser SKM 5200-II kézi-mikrofonjával énekel

(Fotó: Mason Poole)