Amikor az énekesek az élő előadás során maguk szabályozzák saját ének-effektjeiket, ezt gyakran földre helyezett, vagy asztali eszközök használatával teszik. Mindamellett, ha egy művész előadás közben nyomja meg a lábpedált, a tájékozottabb közönség tudni fogja, hogy az előadó az adott időpontban effekteket használ, míg mások azt nézik érdeklődve, hogy az énekes mire figyel, és mit csinál a lábával? A közönséggel kialakított kapcsolat különösen akkor szakad meg, ha állítgatni kezdik az effekteket, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ez mennyire akadályozza a művész mozgásszabadságát.

beatboxmic_2.jpgAz audio specialista Sennheiser a prolight+sound kiállításon most élőben mutat be egy ideális megoldást erre a problémára, mégpedig a Concept Tahoe mikrofon alakjában: a felhasználó a vezeték nélküli mikrofonba épített gombok és csúszkák segítségével szabályozhatja a különféle ének effekteket, az énekes így egy sokoldalú, komplett eszközt tarthat a kezében. A Concept Tahoe mikrofon a vezérlő jeleket a vevőegységhez továbbítja, mely tetszőleges számú effekt egységet és plugint képes vezérelni valós időben, MIDI jeleken keresztül, így látva el a művészt változatos, kreatív lehetőségekkel.

 

A mikrofon egy különleges, extra funkció segítségével, egyetlen gombnyomással csörgődobbá vagy shakerré alakítható; egy gyorsulásmérő és egy forgásérzékelő használatával méri a mozgás gyorsaságát és az eszköz térbeli helyzetét.

 

Achim Gleissner, a Sennheiser innovatív stratégiai vezetője hozzáteszi: „Számos zeneszerető ember dolgozik a Sennheiser kutató-laboratóriumaiban világszerte. Az ötlet, hogy egy lehetőséget adjunk az énekeseknek arra, hogy közvetlenül a mikrofonról vezéreljék az effekteket, már egy ideje foglalkoztatott minket. Most levédtük a szabadalmat, és a Tahoe működési elvén keresztül teszteljük a piacot, hogy kedvező fogadtatás esetén további tökéletesítéseket végezzünk.”