Az együttműködést és tanulást segítő, csúcstechnológiát képviselő hangrendszerek elsőszámú szaktekintélyeként ismert Sennheiser bejelentette, hogy a Cisco Devices termékcsalád legújabb integrációjának köszönhetően a némítás funkció mostantól szinkronban működik a Cisco rendszerek és a Sennheiser TeamConnect Ceiling...
Az együttműködést és tanulást segítő, csúcstechnológiát képviselő hangrendszerek elsőszámú szaktekintélyeként ismert Sennheiser bejelentette új tanulást támogató LMS (Learning Management System) platformjának elindítását. Az új tanulást támogató platformot azzal a céllal hozták létre, hogy a Sennheiser...
A Neumann audio interfésze, az MT 48, most közel 25%-os kedvezménnyel vásárolgató meg a év végéig, avagy a készlet erejéig. A Neumann ezzel az innovatív termékkel egészítette ki a mikrofonokból, hangszórókból és fejhallgatókból álló portfólióját,...
A már hosszú ideje Sennheiser felhasználó Anastacia, rákkal történő hősies küzdelmét követően, Resurrection turnéján újból közönség elé lép, és a hangja minden eddiginél ragyogóbban szól. A Sennheiser ezúttal is kiváló választásnak bizonyul az énekesnő hangjához, amint estéről-estére hangulatos és izgalmas előadásokkal és teljesen új műsorral lép színpadra, amelynek egy különleges kérdezz-felelek részében a rák legyőzésével kapcsolatos tapasztalatairól beszél.
A Párizstól, Fehéroroszországon keresztül Brisbane-ig számos állomást érintő Resurrection turnén, melynek során Anastacia egy MD 5235 kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200-II mikrofont és egy EM 3732-II vevőegységet használ, az énekesnő hangja minden eddiginél jobban szól. Az FOH hangmérnök, Gerard Albo, aki már négy éve dolgozik Anastaciával, nagyra értékeli azt a hangminőséget és rugalmasságot, amit az SKM 5200/MD 5235 kettős biztosít: „A mikrofon nagyon jól bánik Anastacia hangjával, melynek a kezelése nem könnyű, hiszen főként a 2-4 kHz-es tartományban igen nagy erővel bír. Tapasztalatunk szerint az 5235-ös kapszula mindenhol nagyon egyenletesen szól.”
A „Resurrection” (feltámadás) cím Anastacia rákkal folytatott küzdelmére utal” – magyarázza Albo. „A hosszú, küzdelmes időszakot követően a művésznő visszatért, és erősebb mint valaha. A hangja újra és újra lenyűgöz – szerintem egyértelműen övé az egyik legerősebb a zeneiparban.”
Miközben a turné zenészgárdája nemigen változott az előző évekhez képest – ideértve több tehetséges brit zenészt és számos Sennheiser mikrofont is –, Albo szerint a társaság „nagyon erőteljesen és hatalmasat” szól. Ezt a turnét látvány szempontjából is teljesen átdolgozták, a továbbfejlesztett koreográfiát és a világítást is beleértve – ami Albo szerint inkább színházi előadásra emlékeztet, mint egy hagyományos rock-koncertre.
Sennheiser: egy megbízható barát az úton
Egy ilyen erőteljes és dinamikus hang egy másik mikrofon esetében nehézséget jelenthet, de Albo elmondása szerint a Sennheiser SKM 5200 kiszámíthatóságot képvisel mind az FOH mind a monitoring szekció számára, estéről-estére hibátlan előadással ajándékozva meg Anastacia több millió rajongóját világszerte. Anastacia az SKM 5200/MD 5235 kettőst a Sennheiser zenei együttműködésért felelős vezetője, Pierre Morant, tanácsára kezdte el használni. „Számos Sennheiser mikrofont használtam már azt megelőzően, hogy Pierre a vezeték nélküli rendszereket ajánlotta” – magyarázza Albo. „Azóta az MD 5235 kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 mikrofont használjuk. Szerintem a Sennheiser által gyártott dinamikus kapszulák közül eddig ez a legjobb. Ez a modell egy kondenzátor kapszula hangzásának áttetszőségét és részletezettségét kínálja, de dinamikus lévén élő helyzetekben egyszerűbb vezérelni és kevésbé hajlamos a gerjedésre.”
A produkciós csapat egyéb mikrofonokat is használ a színpadon, köztük egy e 902 és egy e 901 mikrofont a lábdoboknál, valamint e 904-eseket és egy e 905-öst a pergőknél: „A 905-ös a pergőn nagyon elevenen és határozottan szól” – mondta Albo. A dobfelszerelés maradék részéhez (high-hat, ride és overhead) MKH 8040-es mikrofonokat használnak. A gitárerősítők fölé egy e 906-os mikrofont lógatnak, a gitáros énekmikrofonjaként pedig egy e 945 szolgál. Továbbá a közönség hangjának vételéhez MKH 416, míg a háttérvokálhoz MD 5235 kapszulákkal szerelt SKM 5200-II mikrofonokat használnak.
A Sennheiser első osztályú hangzásán és megbízhatóságán túl Albo a biztos támogatás megnyugtató érzését is élvezheti – attól függetlenül, hogy a világ éppen mely táján turnéznak. „Az a tudat, hogy szükség esetén segítséget kaphatok, hatalmas pluszt jelent számomra” – mondja. „Néhány évvel ezelőtt például a grúziai Batumiban kevertem egy zenei előadást az újonnan megnyíló operaház tiszteletére tartott megnyitón” – emlékszik vissza Albo. „Az operaház nem rendelkezett vezeték nélküli felszereléssel, az idővel pedig fogytán voltunk. Rögtön kapcsolatba léptem a Sennheisertől Pierre Morant-nal és elmagyaráztam neki a helyzetet. A Sennheiser Russia egyik szakembere odarepült Moszkvából, hogy felállítsa ezt a bonyolult vezeték nélküli rendszert és a helyi technikusokat is megtanította a felszerelés használatára. Az igazat megvallva a Sennheiser segítsége nélkül nem tudtam volna ezt a feladatot megoldani, és nem vagyok benne biztos, hogy bármely más gyártó képes lett volna számomra ilyen segítséget nyújtani.”
Anastacia Resurrection turnéja jelenleg Ausztráliában zajlik, majd júniustól újabb állomásokkal indul a nyári szezon.
Képaláírások:
Anastacia 1.jpg and Anastacia 2.jpg: Anastacia MD 5235 kapszulával szerelt SKM 5200-II kézimikrofonjába énekel (Fotó jogtulajdonosa: Matthew Picken)
Gerard Albo.jpg: Gerard Albo FOH hangmérnök a sydney-i The Star-ban (Fotó jogtulajdonosa: Martin Ireland)