Mint a legtöbb heavy metal és hard rock banda, az Accept is az élő koncertek során érzi igazán elemében magát. Az olyan ütős himnuszok esetében, mint a Metal Heart, a Princess Of The Dawn, vagy a rossz hírű Balls To The Wall, a lemezeken hatalmas gitárhangzást hallhatunk, ami az élő környezetben újabb színezetet kap.

A zenekar újabb anyaga is ennek a „kompromisszum-mentes’ megközelítésnek a jegyében készült. Frank Trzaskowski, az Accept jól bevált FOH hangmérnöke (és jelenlegi produkciós menedzsere) a koncertfelszerelés gerinceként Sennheiser berendezéseket használ. „Amikor először kezdtem el dolgozni velük, erősen hatottak rájuk az olyan brit bandák, mint a Deep Purple, a Judas Priest, a Rainbow és Iron Maiden – így jól illett hozzájuk az én keverési stílusom” – mondja. „A brit megközelítés szerint nem riadtak vissza a középtartománytól, ami nagy segítségemre volt abban, hogy egy olyan bandát hangosítsak, melynek a hangzását a szólógitár, a pergő és a „metálos” énekszólamok uralják!”

A banda egyedi gitárhangzásának kulcsa a Sennheiser MD 421 mikrofon ’70-es évek eleji verziója volt, melyet Frank a turnékra is magával vitt, hogy az élő koncerteken is biztosítani tudja a megszokott hangzást. „A 421 kétségtelenül a valaha gyártott legjobb élő koncert mikrofon” – mondja. „Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a világ legnagyszerűbb rock és heavy metal gitárosaival dolgozhattam és turnézhattam, és Wolf (Hoffmann, az Accept szólógitárosa) is közéjük tartozik. Csupán egyetlen 4 x 12-es gitár-hangszórót használtunk számára a színpadon, melynek bemikrofonozását egy Sennheiser MD 421 II és e 906 modellel oldottunk meg.

„Az e 906 mikrofon nagyszerűen továbbítja a PA rendszerhez az egyedi hangzás általános hangszínét, míg a 421 precízen adja vissza a tranzienseket. A zenei hangzás igen töménnyé válhat a szólógitárok, a dupla lábdob, az erős pergőütések és zenekar védjegyének számító „kórusének” miatt, így a 421 használata különösen hasznos itt, hiszen hangzása nem harsány, illetve rideg.”

„A Sennheiserrel való együttműködésünk hosszú múltra tekint vissza, egészen a 80-as évek elejéig” – erősíti meg Wolf. „Emlékszem, hogy a legtöbb albumon és élő koncerten a 421-es mikrofonokat használtuk a gitár hangosításához. Ezeket még ma is szeretem. Természetesen azóta sokat változott a technika – gondoljunk csak a vezeték nélküli fülmonitorokra, stb. – és turnézó zenekarként minden eddiginél fontosabbnak tartom, hogy megbízható partnerekkel dolgozzunk együtt. Így 2009-es újraalakulásunkat követően izgatottan vártuk a Sennheiser EMEA kapcsolatokért felelős vezetőjével, Pierre Morant-nal való együttműködést.”

További Sennheiser mikrofonokat kezdtünk el használni: például e 904, e 614 és MD 421 mikrofonokat a dobfelszereléshez, egy másik MD 421 mikrofont Peter Baltes basszus cuccához, e 935 mikrofonokat a háttérvokálhoz, valamint egy MMD 935 kapszulával szerelt SKM 2000 vezeték nélküli adóegységet és egy EM 2050 vevőt Mark Tornillo szólóénekes számára.

„Szeretek e 904 mikrofont használni a tamokhoz, mivel igazán friss, nyitott, hatalmas és ragyogó hangzást kölcsönöz nekik” – mondja Frank. „A Sennheiser termékek használata mellett a kiváló hangminőségen túl a megbízhatóság szól. Nézzünk csak szembe azzal a ténnyel, hogy a dobmikrofonok előbb-vagy utóbb ütést kapnak, bármilyen jól játszik is a dobos. Némely mikrofon kibírja ezt, némelyik pedig nem – az e 904 kétségtelenül az első kategóriába tartozik.”

Tornillo kivételével a banda minden tagja Sennheiser ew 300 IEM G3 rendszereket és evolution vezeték nélküli gitárrendszereket használ. „Ezidáig kétszer turnéztuk körbe a világot ezekkel az egységekkel, és egyetlen komolyabb problémánk sem akadt velük” – teszi hozzá Frank. „A vezeték nélküli rendszereket kezelő WSM szoftver nagyon hasznos eszköz és ideális kiegészítője egy tökéletes utazó felszerelésnek – nagyon logikusnak és egyszerűen kezelhetőmek találom.”

És továbbra sem látszik csökkenni Frank, a zenekar, illetve a Sennheiser berendezések munkaterhelése – több mint 60 koncertre szerződtek le 2012-ben, melyeket 2013-ban fesztivál fellépések követnek. „Rengetegen szeretnék élőben látni az Accept-et. Megnyugtató érzés, hogy a hektikus turné során a Sennheiser a partnerünk” – mondja Frank. „Az utazás, a produkciók, a művészekkel és a stábbal való törődés épp elég megerőltető, így legkevésbé sincs szükség arra, hogy a berendezés miatt is aggódni kelljen. A Pierre Morant-nel való kapcsolattartás és ebből adódóan az egész Sennheiser Nemzetközi Kapcsolatok csapat által nyújtott soron kívüli kiszolgálás egyszerűen kivételes.”

„Az utóbbi pár évben őrületes hajtás volt, két stúdió album és világszerte több száz koncert” – teszi hozzá Wolf. „Ahogy a rajongók is elvárják tőlünk, hogy estéről estére fergeteges show-val kápráztassuk el őket, mi is sokat várunk el felszerelésünktől. A Sennheiser mindig segített, hogy sikerrel járjunk. Nagyon köszönjük, fiúk, nélkületek nem ment volna!”

Képaláírások:

Accept_Mark Tornillo.jpg: Mark Tornillo, a német heavy metal banda, az Accept frontembere (Fotó: Britta Stippich)

Frank Traszkowski.jpg: Frank Trzaskowski, az Accept FOH hangmérnöke, és produkciós menedzsere

Accept_Wolf Hoffmann.jpg: Wolf Hoffmann, az Accept szólógitárosa (Fotó: Britta Stippich)