A The Bodyguard (Több, mint testőr) színpadi musical egy nagyszabású show, hatalmas fellépőgárdával, nagyzenekarral és egy akkora technikai stábbal, mely a klasszikus, érzelemdús dalok Alexander Dinelaris szövegkönyvének megfelelő megszólaltatása megkíván. Sikeres West End-i bemutatóját követően a show körbeutazta a világot, és most zajlik a második egyesült királyságbeli turné, ahol Rachel Marron énekesnő szerepét Alexandra Burke alakítja. Ráadásul ez a turné jelenti az Autograph Sound által biztosított új Sennheiser SK 6212 mini zsebadó debütálását is.
A show hangzástervezője, Richard Brooker, a turné kezdete óta digitális vezeték nélküli rendszert használ, ahogyan korábban már olyan produkcióknál is használta a Sennheiser Digital 9000-es rendszerét, mint a Bend it Like Beckham és a Dreamgirls. „A digitálisra történő áttérés olyan új hangzást adott, amely sokkal nyitottabb és tisztább” – emlékezett vissza. „És nem jelent kompromisszumot a hangzásban a tömörítési/visszafejtési eljárás… Sokkal áttetszőbb.”
A The Bodyguard esetében Brooker, aki Kelsh Buckman-Drange társ-hangtervezővel és Josh Richardsonnal, a produkció hangmérnökével együtt látta el feladatát, egy kisebb zsebadóval rendelkező digitális rendszert szeretett volna, amely könnyebben elrejthető, valamint kényelmesebb viseletet biztosít a szereplők számára, illetve egyszerűbb megoldást jelent a hangtechnikai csapat számára. Végül az új Sennheiser SK 6212 mini-zsebadó mellett döntött, amelyet a 2018-as IBC szakkiállításon mutattak be.
„Pont olyan jellegzetes hangzása van, amit egy Sennheiser terméktől elvár az ember, de egy sokkal kisebb csomag formájában” – mondta. „Az akku élettartama pedig hihetetlenül hosszú. A Sennheiser állítása szerint 12 órát is kibír, és tényleg!”
A Sennheiser Digital 6000-es rendszer részét képező SK 6212 mérete mindössze 63 x 47 x 20 mm. Sarkai és élei lekerekítettek, tömege pedig az újratölthető akkuval is csupán 112 g. Ez a rendszer ugyanazt az audio kodeket használja, mint a Digital 9000, továbbá keresztmoduláció mentes, ami rendkívüli spektrumhatékonyságot eredményez.
Brooker a The Bodyguard produkciónál 20 db SK 6212 csatornát osztott ki. Alexandra Burke két mini-zsebadót visel, egyet a fő, egyet pedig a tartalék mikrofonjához, valamint a show bizonyos részeiben egy további zsebeszközt a fülmonitor-rendszerhez. „Elég nehéz ennyi mindent elrejteni egy szűk ruházatban” – jegyezte meg Brooker. „Többé azonban ez sem jelent gondot.”
Ami a hangminőséget illeti
Brooker szerint a rendszer tökéletesen teljesített, a show hangtechnikai csapata, Gareth Willox és James Melling, pedig a rendszer áttetsző hangzását hallva és a hosszabb akkumulátor-élettartamot tapasztalva szintén SK 6212 rajongó lett.
„A puding próbája, hogy ezúttal sokkal kevesebb ének EQ-t alkalmazunk, mint a legutóbbi turnén. A rendszer sokkal egyenesebb átvitellel rendelkezik, így kevesbé van erre szükségünk. Közvetlen összehasonlítás nélkül nehéz megmondani, hogy ez a rendszer ugyanúgy szól-e, mint a 9000-es, de ha van is eltérés, akkor az ennek a rendszernek a javára billen. A kisebb csomagban kínált új digitális technika, a hosszabb akku-élettartam és a nagyszerű hangzás – ezek mindenképpen a jövőbe vezető út fémjelzői.”