Az év legnagyobb zenei eseménye ezúttal sem okozott csalódást, mivel az 56. GRAMMY Díjátadó Gálán is kitűnő előadásokat láthattunk, olyan előadóktól, mint P!NK, Katy Perry, Taylor Swift, Madonna, Beyoncé, Blake Shelton, Miranda Lambert és a Queens of the Stone Age – akik mindannyian Sennheiser mikrofonokat és vezeték nélküli rendszereket használtak. A Los Angeles belvárosában található Staples Centerben január 26-án megrendezett látványos eseményt – melynek immáron harmadszor volt LL Cool J a házigazdája – élőben közvetítették, világszerte 28,5 millió nézőt ültetve a TV képernyők elé.

Az este talán legdrámaibb előadását P!NK-től láthattuk, akinek hibátlan énekteljesítményénél csak lélegzetelállító levegőakrobatikai mutatványa kápráztatta el jobban a közel 20 000-es élő nézőközönséget. Az előadás levegőben töltött részében a művésznő egy beépített boom mikrofonnal szerelt egyedi fülmonitort viselt, melyet a Sennheiser útmutatása szerint készítettek – ez egy magasfokú együttműködés eredményeként megvalósult megoldás, mely segítséget nyújtott az énekesnő hangmérnökeinek, hogy az előadás által támasztott minden technikai követelménynek megfeleljenek.

„P!NK forgásokkal és repüléssel teletűzdelt, mozgalmas előadásához egy olyan megbízható mikrofonra és fülmonitor rendszerre volt szükségünk, amely nagyszerűen szól és a lehető legkevésbé feltűnő” – magyarázta Jon Lewis, P!NK monitor hangmérnöke. „Így a Sennheiser a mi hangmérnökünkkel, Horst Hartmann-nel együttműködve egy fülrészbe épített mikrofonnal rendelkező, egyedi konstrukciót alkotott meg, amely masszívan illeszkedik és ragyogó hangzást biztosít. A fülrész egyetlen hangszórót tartalmaz, amely rendkívül részletgazdag hangzást nyújt, anélkül, hogy ezzel jelentősebben kifárasztaná a fület.” A mikrofont egy kardioid karakterisztikájú Sennheiser HSP 4 kapszulával szerelték.

„Előadásának cirkusz jellege miatt P!NK minden egyes pillanatban más és más környezetben találja magát” – folytatta Lewis. „Akár a PA rendszer előtt a levegőben átlendülve, akár a színpad közepén énekel, megnyugtató azt tudni, hogy az énekesnő egy megbízható mikrofonnal és fülmonitor rendszerrel rendelkezik, ami számára is viszonyítási alapul szolgál a show ideje alatt.” Az előadás levegőben töltött részét követően P!NK egy egyedi MD 9235 kapszulával szerelt Sennheiser SKM 2000-es kézimikrofonra váltott.

Teljesítés a megbízhatóság, a sokoldalúság és a teljesítmény ígéretével

A helyszínen az RF koordinációt Dave Bellamy végezte – aki már 16 GRAMMY Díjátadó Gálát tudhat a háta mögött –, a show folyamán összesen 22 Sennheiser vezeték nélküli csatornát csatasorba állítva, köztük a P!NK által használt eszközök számára is: „Egy 10 elemből álló Phoenix 8 antennarendszert használtunk, melynek elhelyezésénél kifejezetten a levegőakrobatikai rész által támasztott igényeket vettük figyelembe” – mondta. „Az egyetlen dolog, amivel foglalkoznom kellett, az a jelmez és a test adóegységre gyakorolt hatása volt. Ennél az alkalmazásnál a Sennheiser SK 5212 rendkívül jól továbbítja a jeleket és a mérete is nagyon kicsi. Ennél a modellnél a testen történő használat nem okozott olyan nagy problémát, mint más adóegységeknél, és ez tetszett nekem.”

A jel vételi oldalán Bellamy több Sennheiser EM 3732-II vevőegységet is használt, amely elmondása szerint egy masszív, megbízható modell. „Tetszik, ahogyan változtatni tudjuk a frekvencia-tartományokat, attól függően, hogy éppen merre járunk” – jegyezte meg. „62, illetve 67 csatornát használok, mivel a show-ban rengeteg RF eszköz van – ezek az egyetlen olyan vevőegységek a piacon, amelyek elbírnak ezzel a felső frekvenciás tartománnyal és ezekre valóban szükségem van.”

Az előadásokhoz használt vezeték nélküli csatornákon túl Bellamy fenntartott két csatornát LL Cool J számára is, aki egy MD 5235 dinamikus kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 kézimikrofont, valamint egy SK 5212-II zsebadót használt. „A zsebadó pont olyan jól működik, mint a kézimikrofon“ – mondta Bellamy. „Ilyen szintű megbízhatóság mellett nyugodtan alhatok!”

Több Sennheiser MKH 416 puskamikrofonnal és Neumann KM 184 kondenzátor mikrofonnal vették a közönség hangját, melyet azután az előadások hangjához kevertek, így zenerajongók milliói érezhették magukat úgy, mintha a helyszínen lennének. „Az MKH 416 mikrofonokat használjuk a frontvonalban, míg a KM 184-eseket surround mikrofonként” – magyarázta Tom Holmes, a GRAMMY Díjátadó produkciós hangkeverője. „Mindig ezeket a mikrofonokat használjuk, mivel nagyszerűen szólnak és nem zavarják a show-t. Az a végső célunk, hogy a hallgatók otthon úgy érezzék magukat, mintha egy légtérben lennének az előadókkal.“

Támogatás, ahol és amikor csak szükség van rá

Legyen szó egy ilyen nagyszabású eseményről, mint a GRAMMY Díjátadó, vagy egy turnéról a világ bármely táján, Lewis és csapata globális szinten is mindig számíthat a Sennheiser segítőkész támogatására. „Nagyszerű a kapcsolatunk a Sennheiserrel. Olyan, mintha egy közei barátunk lenne, akit mindig felhívhatsz, bármerre is jársz” – mondta Lewis. „Mindig tudod, hogy valaki segíteni fog, nem számít, hogy éppen hol vagy: Ausztráliában, Európában, Észak-Amerikában vagy bárhol máshol. Azok számára, akik az úton töltik az életüket, igazán nagyszerű egy ilyen barátság.“

„Mi úgy tekintünk erre, mint egyfajta támogatási üzemmód“ – mondta Tim Moore, a Sennheiser USA művészkapcsolatokért felelős menedzsere. „Számos ember fekteti bizalmát a mi felszereléseinkbe, a kölcsönző cégektől kezdve a keverőmérnökökön és az RF koordinációért felelős szakembereken át egészen a művészekig. A Sennheiser – valódi globális szervezetként – gyorsan képes válaszolni bármely, az ügyfelek részéről felmerülő igényre, a világ bármely részén merüljön is fel az – az ilyen nagyszabású eseményeket is beleértve, mint a GRAMMY Díjátadó Gála.”

Képaláírások:

Pink.jpg: P!NK az 56. GRAMMY Díjátadó Gálán egy egyedi Sennheiser headsettel énekel
(fotó: Kevin Mazur/WireImage/getty images)
Dave Bellamy.jpg: Dave Bellamy, az 56. GRAMMY Díjátadó RF koordinációjáért felelős szakember, több Sennheiser vezeték nélküli csatornát használt az előadások alatt