Alex Tatini (K-array tulajdonos és tervező) azzal a céllal tért vissza a „soha nem alvó városba”, hogy találkozzon Lou Mannarinovgal, az L&M Sound & Light professzionális hangmesterével, aki azzal a kéréssel kereste fel a K-array céget, hogy a Lincoln Centernél megrendezésre kerülő híres „Pixar in Concert” show alkalmával a New York-i Filharmonikusok számára egyfajta egyedi hangzást hozzanak létre.
A Pixar Studios első egész estés filmjének, a mozikban 1995-ben bemutatott „Toy Story”-nak köszönhetően a szórakoztatóipar egy elképesztő portfólióval gazdagodott, a cég pedig egyértelműen vezetőként és úttörőként jegyezte be nevét az animáció világába. A művészet és a kultúra területén mozgó mesterek mindig is szívesen párosítottak különféle művészeti ágakat, hogy új élményeket teremtsenek. A New York-i Filharmonikusok a „Pixar in Concert” show keretében a klasszikus Pixar művek történetét mesterien aláfestő filmzenéket ünnepelték idén májusban. Egy nagyméretű képernyőn vetítették a mai napig napvilágot látott 14 Pixar filmet, melyeket élőben kísért a David Newman veterán filmzeneszerző által dirigált szimfonikus zenekar.
Lou Mannarino (a New York-i Filharmonikusok koncerthangmérnöke és az L&M Sound & Light vezérigazgatója) a legkülönfélébb K-array berendezések felhasználásával alkotta meg a koncert hangzástervét, köztük a KAN 200+ Anakonda, a KR102 és a KR402 rendszerrel. Lou és csapata számára a legnagyobb kihívást a hang és a kép szinkronizálása jelentette, nem volt könnyű a 130 tagú szimfonikus zenekarral kísérni a képernyőn vetített Pixar rajzfilmeket. „A legnagyobb gondot a késleltetés szabályozása jelentette számunkra. Olyan hangfalakra volt szükségünk, amelyek felhasználóbarát rendszerek és elég kompakt méretűek ahhoz, hogy a zenekarnak megfelelő mozgástere maradjon és jól lásson.”
Lou és csapata Anakonda hangfalakat helyezett a zenészek széke alá, ahol a tekintetek elől elrejtett, rugalmas rendszerek nemcsak monitoring szerepet töltöttek be, hanem a térhangzásnak is mélységet adtak, ami lehetővé tette, hogy a zenészek érezzék a zenét és fokozódjon az élmény. A csapat a monitoring feladathoz KR102 rendszereket is csatasorba állított. „Az optimális hangteljesítmény elérése érdekében természetes egyensúlyt kívántunk elérni a mikrofonok és a monitorrendszer, majd a közönséghez eljutó hang időzítése között, minden egyes szekció esetében tökéletes precizitással. A K-array rendszer tetszetős megjelenése megkönnyíti, leegyszerűsíti és élvezetessé teszi az összeállítást. A K-array hangfalak felhasználóbarát rendszerek és ami a legjobb, hogy minden fül számára a lehető legkellemesebb, lágy hangzással bírnak.” A közönség számára KR402 hangfalakat helyeztek el a színpad elején (a zenekar mindkét oldalán), valamint a szemek elől rejtve KAN200 hangfalakat lógattak le a mennyezetről, melynek köszönhetően felülről érkező hang borította be a helyszín belterét. „Bár élő koncerteknél nem igazán érhető el surround hangzás, a terem egészében gondosan elrendezett KAN200 hangfalak segítségével sikerült egyfajta optimális surround hangzáshoz hasonló dolgot létrehoznunk. Mindezt megkönnyítette a K-Array rendszereknél rendelkezésre álló vonalforrás és 2 erősítő csatorna” – folytatta – „A K-array esetében úgy érzem, hogy kézben tartom a dolgokat, így szabadon valósíthatom meg kreatív elképzeléseimet úgy, hogy közben a rendszer külső megjelenése is remek.”
A show-ról Jasmine Dotiwola írt kritikát a Huffington Post számára, aki a következőket írta: „Ha azt mondtam volna valakinek, hogy egyszerre fogunk mozifilmeket nézni és egy szimfonikus zenekar élő koncertjét hallgatni, akkor valószínűleg egy kicsit furcsán nézett volna rám. De az, ahogyan ezt a show-t összeállították, abszolút tökéletes volt, és a közönség egyfajta vadonatúj műfaj – animált zene – formájában az esemény mindkét elemét élvezni tudta.”
„A K-array rendszerek nagyon különlegesek, ezek jelentik számomra hangfalak tekintetében az elsőszámú választást, és a segítségükkel már számos sikeres koncertet és rendezvényt tudhatunk magunk mögött. Megtiszteltetés volt számomra, hogy Alex eljött hozzánk és együtt tölthettünk egy kis időt.”
Lou Mannarino, L&M Sound & Light