A színpadon P!NK egy speciális ezüst MMD 935 kapszulával szerelt SKM 2000 kézimikrofont használt. „A mikrofon ideálisan illeszkedik P!NK erőteljes énekhangjához, és mindenféle színpadi szituációhoz” állítja Chris Madden FOH hangmérnök. Mivel P!NK szereti a közönséggel való közvetlen kontaktust, egy olyan mikrofonra is szüksége volt, amelyik még a PA rendszer előtt sem hajlamos a gerjedésre.

 
 

P!NK akrobatika iránti rajongása különleges kihívást jelentett. Például a show egyik csúcspontjaként trapézmutatványt adott elő a közönség feje felett. A művészi közjátékokhoz P!NK újra a legutóbbi turnéján használt, egyoldalas, fülre akasztható EarSet 4 mikrofont választotta. „Ez az első eset, hogy egy ilyen mikrofon hangzás tekintetében egyenértékűnek tekinthető egy kézi mikrofonnal,” jelentette ki Horst Hartmann, monitor hangmérnök. Pierre Morant, a Sennheiser Nemzetközi Kapcsolatok Csapatának egyik tagja hozzátette: „Minden egyes művésznek a produkciójához leginkább megfelelő mikrofon megoldást igyekszünk biztosítani. Amikor egy levegőben éneklő énekes vár tőlünk megoldást, ez természetesen nagy előrelépést tesz lehetővé a termékfejlesztés területén.”

 
 

A produkciós csapat a Sennheiser RF szakértőjétől, Klaus Willemsentől is értékes segítséget kapott az antennák optimális elhelyezését és beállítását illetően. „A vételi kihagyások kockázata megnő, ha nagy távolságokat kell áthidalni,” magyarázta Willemsen, a Funhouse Summer Carnival turné egyik legnagyobb kihívását ecsetelve. A mikrofonhoz és monitoring jelekhez használt, ideálisan elhelyezett AD 3700 és A 5000-CP irányított antennáknak köszönhetően azonban még P!NK színpad mélyén tett és nézőtéri kiruccanásait is jelkihagyások nélkül sikerült kezelni.

 
 

A Stacy Campbell és Jenny Douglas McRea alkotta háttérvokálhoz Chris Madden MMD 935-1 kapszulákkal szerelt SKM 2000-es mikrofonokat használt, a zenekar többi éneklő tagjának pedig vezetékes e 935 evolution mikrofonokat adott. Ami a mobil hangszeres jeladókat illeti, a hangmérnökök az SK 2000 zsebadó nyújtotta minőségre bízták magukat. A monitoring feladatra Horst Hartmann az evolution vezeték nélküli ew 300 IEM G3 rendszert választotta.

 
 

pink2010_2.jpgA hangszerek bemikrofonozásához Madden és Hartmann az evolution 900-as sorozat kiterjedt választékából válogatott. Az FOH hangmérnök a 20”-os, elöl- hátul bőrözött lábdobhoz a dinamikus e 902-es mikrofont használta, a mikrofont a dobtestbe applikálva. „Ezt a megoldást nem tudom mindig alkalmazni, de ebben az esetben kifejezetten jobban szólt,” állította Madden. A 24”-os lábdob hangját egy hagyományosabb „mikrofon a nyílásban” módon oldotta meg, egy másik e 902-es mikrofont használva. A pergőket szokványos módon, felülről is bemikrofonozták, de az alsó pergő esetében ez mellett itt is alkalmazták a belső mikrofonozási technikát, 904-es mikrofonok használatával. A hangmérnökök a többi dob esetében is kísérleteztek a dobtestbe szerkesztett mikrofonnal, de aztán elvetették ezt a változatot, és a függő, valamint az álló tamoknál a hagyományos, külső mikrofonozást alkalmazták, 904-es modellek használatával. A hi hat, a ride és az overhead cintényérok hangját e 914-es mikrofonokkal vették.

 
 

Justin Derrico gitárjának gazdag hangját a gitárerősítő elé helyezett két e 906-os mikrofonnal vették. Eva Gardner basszusgitárjánál azonban Madden inkább a vonalba kötést választotta. „A basszus esetében így szeretek dolgozni, mivel magam dönthetek a hangzásról, és a szabályozás könnyen megoldható. Mindamellett a gitárnál ez nem működik olyan jól” mondta Madden.

 
 

Az e 914 a billentyűs Jason Chapman Leslie hangfalainál bizonyította élénk és tiszta hangzását. Normál esetben a mikrofonokat a forgó hangszóró bal és jobb oldalánál használják. „Mindamellett ez az összeállítás egy kicsit úgy szól, mint egy helikopter. Ezért aztán T-alakban helyeztük el, közvetlenül a hangszóró előtt, ami sokkal jobban visszaadja a Hamond orgona hangzását,” mondta Madden. Az FOH hangmérnök és Horst Hartmann évek óta Sennheiser mikrofonokat és monitoring rendszereket használ. „A minőségi műszaki jellemzők mellett ez a cég által nyújtott kivételes támogatásnak is köszönhető, ami fontos a számomra. Az, hogy szakszerű segítséget kapunk a turné során több országban, bármikor és bárhol, rettenetesen leegyszerűsíti a dolgunkat.”

 
 

A Funhouse Summer Carnival turné utolsó állomása a norvégiai Kristiansandben volt, július 25-én. A show, melyet tízezrek élveztek összesen 34 estén át, hangos sikert aratott, és ebben a Sennheiser berendezések kitűnő hangzásának is része volt.

 

 

 

Képaláírások:

 

P!nk Funhouse Summer Carnival turnéjának előadásait rajongók tízezrei látták

 
 

Horst Hartmann monitoring hangmérnök (balra.) és Chris Madden FOH hangmérnök