„A 935-ös modell nagyon jól illett mind a három énekeshez” – mondta Brett „Scoop” Blanden, a zenekar FOH hangmérnöke. „Hillary számára talán ez a legjobb mikrofon – és rengeteget kipróbáltam –, jól illik az ő dinamika-tartományához, és a női hangra jellemző 2,5 – 3 kHz-es felső sávhoz. És Dave hangjához is nagyszerű ez a modell. A 935-ös a hangerő változásának lekövetése mellett a hangszín árnyalatait is nagyszerűen visszaadja. Ami Charlest illeti, neki olyan kapszulára van szüksége, amely védett a nedvesség ellen – és a 935-ös ezt is tudja.” Blanden még hozzáteszi: „Ez egy kiváló, masszív, jól felépített mikrofon. A kapszula pedig igazán turné-biztos – ha leejti a színpadra, csak fel kell vennie, és minden gond nélkül, máris énekelhet bele.”
Az este másik nagy nyertese a szintén Sennheiser márkát használó Lady Gaga volt, aki a vörös szőnyeg mellett a színpadon is a figyelem középpontjába került, ahol egy tojásból előbújva adta elő „Born This Way” című új dalát, egy MD 5235 kapszulával szerelt, egyedi króm SKM 5200 kézimikrofon segítségével. A The Fame Monster lemezért kapott „Legjobb pop énekes album” díj begyűjtése mellett az énekesnő megkapta a „Legjobb pop énekesnő” és a „Legjobb rövid videó” díjat is.
Eminem, aki az este folyamán két díjat nyert, Rihanna, és a Maroon 5 énekese, Adam Levine, társaságában adta elő a színpadon a „Love the Way You Lie” című dalt. Rihanna MMK 965-1 kapszulával szerelt, nikkel bevonatú SKM 2000-XP mikrofonjába énekelt. Skylar Grey, akit az „I Need a Doctor” című dal társszerzőjeként először jelöltek Grammy-díjra, egy MD 5235 kapszulával szerelt SKM 5200 mikrofonnal a kezében csatlakozott Dr. Dre kísérő kórusához.
„Eminem és Dr. Dre ME 5005 kapszulával szerelt, króm bevonatú SKM 5200 kézimikrofonba énekelt” – mondta Ryan Cecil, Eminem monitor hangmérnöke. „Azért fogtuk be az ME 5005 modellt, mivel ez Eminem és Dr. Dre kedvenc mikrofonja. Nemcsak azért, mert ezek a mikrofonok azt a hanghűséget nyújtják, amit ezek a fickók keresnek, hanem azért is, mert magas a gerjedési küszöbük, és kézzel takarás esetén is nagyon kicsi a hangszínbeli és a karakterisztikabeli változás.”
Ryan folytatja: „A Soundtronics és az ATK nyolc Sennheiser G2 személyi monitor rendszerrel látott el minket, melyekből Eminem, Dr Dre, Adam Levine, Rihanna, Skylar Grey és a zenekar többi tagjai kaptak egy-egy darabot. A G2 rendszerek még mindig standard-nek számítanak, ezek a mércéi minden vezeték nélküli személyi monitor rendszernek. Ezeknek az egységeknek a sziklaszilárd RF teljesítménye és hangminősége Eminem minden produkciójához kitűnő választásnak bizonyult.” Cecil hozzáteszi „A Sennheiser mint mindig, most is pont azt a megbízható teljesítményt, hihetetlen támogatást és csúcsminőségű hangzást nyújtja, amire szükségünk van.”
A CBS közvetítés során egy tízperces megemlékezést is tartottak a műtétjéből nemrég felépült Aretha Franklin tiszteletére, melyben a Sennheisert használó Christina Aguilera és Florence Welch (Florence + the Machine) énekelt, Yolanda Adams, Martina McBride és Jennifer Hudson társaságában. Aguilera, aki átvette a szólót az „Ain’t No Way” című dalban, saját Neumann KK 104 S kapszulával szerelt, piros SKM 5200 mikrofonjába énekelt, míg Welch – akit most jelöltek a díjra először – a „Freedom” éneklése közben saját arany SKM 5000/KK 104 mikrofonját használta.
„Az este folyamán Miranda Lambert, Muse, Katy Perry, és a Rihanna-Drake duett adott elő felpörgető dalokat, kedvenc Sennheiser mikrofonjaival. További Sennheiser művészek, akik az est folyamán Grammy-díjat kaptak: többek között Rihanna, Muse, Miranda Lambert, a Zac Brown Band és Sade.
A show alatt a hangszerek hangosításánál is szerepet kaptak a Sennheiser és Neumann mikrofonok. Közel három tucat e 602 II mikrofont használtak a lábdoboknál és az álló-tamoknál, valamint négy új nagy-membrános MK 4 kondenzátor mikrofont overhead-ként. Féltucat MKH 800 mikrofonnal vették a zenekar hangját, míg egy kisebb Neumann KM 184 és 84 kondenzátor mikrofon gyűjteményt helyeztek el a vonós hangszereknél és az aréna nézőterén.
„Az MK 4 mikrofonok nagyon jól beváltak – egyszerre nyújtottak precíz és meleg hangzást. A megjelenésük és a hangzásuk is nagyszerű” – tette hozzá John Harris, aki Eric Schilling mellett a televíziós közvetítés másik zenei mixere. „Nagyméretű dobok, különösen lábdobok és álló-tamok esetén az e 602 II mikrofonok egyértelmű választást jelentenek számomra. Talán Ön is észrevette, hogy a show alatt minden dobfelszereléshez ezt a kiegészítőt használtam. A CMT zenei díj-átadó gálán ugyanígy jártunk el. Ennek a modellnek testes hangzása van, és amellett, hogy szuper-megbízható, strapabíró is”.
A Sennheiser 2000-es és 5000-es vezeték nélküli kézimikrofon sorozatát használó művészek esetében a show alatt a cég új EM 3732-II vevőegysége – mely mindkét rendszerrel kompatibilis – időtakarékos megoldásnak bizonyult. David Bellamy a kaliforniai (Burbank) RF-specialista cég, a Soundtronics szakembere, és a televíziós műsorközvetítés vezeték nélküli rendszerkoordinátora megjegyezte: „Ennek a vevőegységnek a használata azt jelenti, hogy a rack-ben eggyel kevesebb készüléket kell használnom. Kétszer váltottuk a 2000-es és az 5000-es sorozatot oda-vissza. Nagyszerű, hogy ezt meg tudtuk tenni.”
Az új vevőegység nagy kapcsolási sávszélessége szintén előnyös adottság volt egy olyan zsúfolt RF környezetben, mint a Grammy Díjátadó – különösen a 700 MHz-es frekvencia-tartomány múlt évben elrendelt kivonása óta. Bellamy megjegyezte, hogy a tavalyi show-hoz képest idén fele akkora frekvencia-tartományba kellett beleszorítania ugyanannyi RF csatornát.
Bellamy szerint a Soundtronics több Sennheiser berendezést tudhat magáénak, mint bárki más a Nyugati Partvidéken. A cég nemrég vásárolt negyven csatornához való EM 3732-II vevőegységet.
A közvetítés tíz év távlatában a legjobb nézettségi adatokat tudhatja magáénak, átlagosan 26,66 millió nézővel (Nielsen-féle nézettségi adat) – ami 3%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Továbbá a show volt a legmenőbb téma a Twitteren szombat estétől hétfő reggelig.