A Sennheiser Global Relations művész Pink és Beyoncé fellépése lélegzetelállító volt. Világméretű közönség csodálta a víz áztatta, szalagokba tekert Pink látványát, ahogy a nézők felett forogva énekelte „Glitter in the Air” című slágerét az új Sennheiser 2000-es sorozatú, speciális dinamikus MMD 935-1 ezüstkapszulával szerelt mikrofonjával. „A dinamikus kardioid kapszulát jobban szeretjük, mert kevésbé veszi a hangfalak hangját, így kevésbé gerjed,” magyarázza Pink monitor hangmérnöke, Horst Hartmann. Pink Sennheiser ew 300 IEM G2 személyi monitorokat használt egy, a fokozott vízmentesség kedvéért gumi védőtokba csomagolt zsebadóval. Az „If I Were A Boy/You Oughta Know” sziporkázó egyveleg előadása közben az ikonikus szépségű Beyoncé MD 5235 kapszulával szerelt, krómozott Sennheiser SKM 5200-as mikrofonjával járt-kelt a Staples Center fő- és mellékszínpada között, egy tökéletesen koreografált és előadott énekes-táncos előadás keretében. Beyoncé hat Grammy-díjat gyűjtött be, többek között az „Év dala” kategóriában, és ezzel a teljesítménnyel az első nő, aki egyetlen éjszakán ennyi Grammy-díjat nyert.
A Black Eyed Peas tagjai MMD 935-1 kapszulákkal szerelt sportos, metálbevonatú Sennheiser 2000-es mikrofonokkal vonulva adták elő “Imma Be/I Gotta Feeling” himnuszaikat, és végül három Grammy-díjjal távoztak. „Szeretjük a 2000-esek 100 mW-os nagy teljesítményét,” mondja Ryan Cecil monitor hangmérnök, „mivel kifogástalan és tiszta hangzást biztosítanak, a vezeték nélküli átvitel során gyakran jelentkező problémák nélkül. Manapság senki sem végez olyan jó munkát, mint a Sennheiser. A támogatásuk fantasztikus! A Peas csapat személyi monitorrendszerét a számunkra már évek óta jó szolgálatot teljesítő G2 rendszerek négyese képezte.
Dave Matthews kifinomult jam-alapú előadásmódban adta elő csapatának „You and Me” című nagy slágerét egy, a hang-technikusai által évek óta kedvencként használt Neumann KMS 140-es mikrofonnal. „A 140-es hangzása gyönyörű” – erősíti meg a DMB monitor hangmérnöke, Ian Kuhn. „Kiváló hangminősége mellett beépített felül-áteresztő szűrőjét is kedveljük, mivel csökkenti a gerjedést és kattogást. A TV közvetítésekhez nem lehet pop-filtert használni, így a KSM 140 tökéletes erre a felhasználásra. Az igen megbízhatóként megismert Sennheiser ew 300 IEM G2 személyi monitorokat is használjuk. Ez a legjobb hangzású rendszer jelenleg.”
Beyoncé hat győzelme mellett, más Sennheiser használók is arattak figyelemre méltó győzelmet, közöttük a Kings of Leon („Az év felvétele”) és Eminem („A legjobb rap lemez”). Lady Antebellum vitte el a Grammy-díjat a „Duó, vagy csapat által vokállal előadott legjobb country előadás” kategóriában, és tökéletes harmóniában adták elő listavezető „Need You Now” című slágerüket MD 5235 és KK 105-S kapszulákkal szerelt Sennheiser SKM 5200 mikronokkal. A szintén MD 5235 kapszulákkal szerelt SKM 5200-as mikrofonokat használó Zac Brown Band az év „Legjobb új előadójaként” – az „America the Beautiful” érzelmes előadását átvezetve a „Chicken Fried” című slágerükbe – bebizonyította, hogy mindenkiben lehet egy csipet country és egy csipet rock and roll. „Zac szereti a színpad teljes szélességét kihasználni és egészen a tömeg elé kimenni”, állapítja meg Eric Roderick, a Zac Brown Band produkciós igazgatója és frontkeverője. „Akusztikus gitárján a Sennheiser vezeték nélküli hangszer-rendszerrel Zac bárhová mehetett, ahová csak akart, méghozzá teljes mértékben interferenciamentesen. A Sennheiserrel mindez egyszerű, és minden problémamentesen zajlott, a próbáktól az élő előadásig.”
Idén minden híresség, aki a Staples Center mellékszínpadán szerepelt, Neumann KK 105-S kapszulával szerelt Sennheiser SKM 5200 vezeték nélküli kézi mikrofonokat használt. A Grammy díjkiosztó audio igazgatója, Mike Abbott szerint „Az 5200-as kézi mikrofonok használata mellett Tom Holmes [broadcast hangkeverő], az RF koordinációt végző Dave Bellamy Soundtronics Wireless-től és köztem zajló megbeszélések alapján döntöttünk.” „A Sennheiser mikrofonok masszívak, nagyszerű RF teljesítményt kínálnak és kiváló a hangzásuk. Ez egy díjnyertes kombináció!”
Amikor ilyen sok, egyedi monitorkeverést megkövetelő művész osztozik egy közös színpadon, akkor a mérnökök igencsak megküzdenek a frekvencia koordinációval és az elégséges jeladó teljesítménnyel. Az ATK Audiotek képviseletében, a Grammy gálák monitorkeverőinek egyike, Tom Pesa megjegyezte, „A Sennheiser ew 300 IEM G2 rendszerei tökéletesen teljesítettek. A TV-s díjkiosztó show-k mindig igencsak barátságtalan környezetet jelentenek, tele potenciális RF interferenciával, ami miatt a monitor mixek továbbítása igazi kihívást jelent. 100 milliwattot kibocsátó SR 3256 adóegységekkel párosított Sennheiser G2 IEM zsebadókat használtunk, megadva ezzel a művészeknek a színpadról színpadra történő problémamentes szabad mozgás lehetőségét,” folytatta. „A G2 sorozat lett az az etalon, amit egy művész elvár. Ezek az egységek mindenkinek a hangtechnikai igénylistáján ott vannak manapság.” A bal oldali színpadot kezelő Mike Parker (ATK) működtette a monitorokat Pesa-val.
A Sennheiser fontos szerepet játszott a Grammy díjkiosztón, a backline felszerelések hangzásának biztosításában is. Sennheiser e 602 és e 904 modellek vették az álló és függesztett tamok hanját, illetve a klasszikus MD 421 II dinamikus mikrofonokat használták a tamok, kürtök, nagybőgők és más hangszerek lefedésére, míg a Sennheiser MKH sorozatokat vették igénybe overhead-ként és a közönség mikrofonozásához.
(Képaláírások)
Pink.JPG: A Los Angelesben megrendezett 52. Grammy díjkiosztón a szalagokba tekert, átázott Pink magasan a színpad fölött körbe forogva ámította el közönségét, miközben „Glitter in the Air” című slágerét énekelte a speciális dinamikus kardioid MMD 935-1 ezüstkapszulával szerelt új Sennheiser 2000-es mikrofonba.
Zac_Brown.JPG: A tekintélyes „Legjobb új előadó” díjat megnyerő Zac Brown Band könnyedén járta be a színpadot a Los Angeles-i 52. Grammy díjkiosztó gálán, miközben az MD 5235 kapszulákkal szerelt SKM 5235-ös mikrofonokat használva előadták az „America the Beautiful” című dalt és „Chicken Fried” című slágerüket.