Beyoncé, szokásához híven, egy MD 5235 kapszulával ellátott Sennheiser SKM 5200 kézimikrofonba énekel, csakúgy, mint a három háttérénekes. Beyoncé frontkeverős hangmérnöke (FOH), Horace Ward elmondása szerint az énekesnő kezdetben Neumann KK 104 kapszulát használt. „Aztán a Sennheiser előrukkolt az 5235 kapszulával. Kipróbáltam, és azonnal tudtam, hogy ez kell nekünk, ezután ezt fogjuk használni.” Ward minimális hangszín-szabályozást alkalmaz. „Elég sima a hangzás. Mindössze a magas-frekvenciákat kell tompítanom 200 Hz-nél, és a konzolcsatornán kb. 5 dB-t csillapítok 200 Hz-en, mert az énekesnő hangja alsó tartományában szokatla-nul nagy erővel bír.”

Az együttes monitormérnöke, James Berry – aki Beyoncé korábbi turnéin is munkálkodott, és egyben az énekesnő húgának, Solange-nak a frontkeverője is – elmondta, hogy a vezeték nélküli rendszerben 16 csatorna van a Sennheiser új EM 3732 vevőiből, SKM 5200 vezeték nélküli kézimikrofonokkal és SK 5212 ultra-miniatűr zsebadókkal. A zenekar, az énekesek, a táncosok, és a produkció minden közreműködője használja a tizenkilenc csatornán működő evolution vezeték nélküli G2 monitorrendszert. A vezeték nélküli berendezéseket laptopról vezérelt, többcsatornás, Sennheiser NET 1 típusú frekvenciakezelő berendezés koordinálja.

„Vezeték nélküli rendszerrel használom a NET 1-et, mert B színpadunk is van” – magyarázza Berry. „Akár 30 méterre eltávolodva is tudom ellenőrizni a rádiófrekvenciát. Mindig is a NET 1 nagy rajongója voltam. De ezzel nem mondok újat.”

Ami újdonságnak számít Beyoncé jelenlegi, immár harmadik turnéján, az a nagyszámú vezetékes Sennheiser és Neumann mikrofon, melyeket Ward kért a dobok és az ütőhangszerek bemikrofonozásához. „Ha a stúdióban ezeket használjuk, miért ne dolgozhatnánk útközben is a legjobb minőségű mikrofonokkal?” – tette fel a kérdést Ward. „Mind Sennheiser, a DI-ket kivéve.”

A Suga Mama két dobosa és az ütős Neumann modellekkel van bemikrofo-nozva: kis membránú KM 183 és KM 184 kondenzátor mikrofonnal, valamint nagy membránú TLM 103 mikrofonokkal. Ezek mellett Sennheiser evolution e 901, e 904 és e 914 sorozatú mikrofonokat is alkalmaznak Beyoncé ritmus-szekciójának erősítéséhez.

Berry így folytatta: „Az új adókon stabil az rádiófrekvencia. A gitárokhoz és fúvósokhoz SK 5212 modelleket használunk. A három rézfúvóshoz e 908 mikrofonokat alkalmazunk. Kissé túl van lőve, de rádiófrekvenciás okokból döntöttünk a 3732 és 5200 modell mellett.”

„A legtisztább, legjobb hangú rádiófrekvenciás rendszert kerestük ehhez a turnéhoz” – mondta Ramon Morales, Beyoncé monitor mérnöke. „Ez az egyik oka annak, hogy Sennheiser mikrofonokat használunk.”

Beyoncé, együttese, a háttérénekesek, és a táncosok teljes mértékben kihasználják a lépcsőzetes színpad nyújtotta lehetőségeket, ahol a háttérben videó kivetítés folyik; a kétórás, akciódús előadás alatt pedig többször is átöltöznek. A Sennheiser vezeték nélküli berendezéseinek nélkülözhetetlen-sége rögtön nyilvánvalóvá válik, amikor az előadás közepén Beyoncé függeszték segítségével egy kisebb, a nézőtérben felállított, ún. B színpadra repül, és ott előadja a “Baby Boy” című számot. A megállás nélküli akció során a műszaki csapat folyton talpon van. „Hát, bizony elég intenzív!” – mondja Berry nevetve.

Beyoncé harmadik, “I Am… Sasha Fierce” című stúdióalbumát népszerűsítő “I Am…” turnéja március 26-án indult Kanadában, és egy rövid, Seattle-ben tett kitérő után Európában folytatódott több mint 30 előadással. Most a második szakasz zajlik – több mint két tucat előadást magába foglalva, többek között a New York-i Madison Square Garden-ben adott két koncertet is -, melynek során a turné novemberben visszatér Európába, majd Japán és Ausztrália következik.