Ha utazás közben vagy nyaralás alkalmával szeretne zenét hallgatni, netán kényelmesen telefonálni akkor e füles Önnek készült.
Kialakítás
A fejhallgató műanyagból készült, azonban ez senkit ne zavarjon mivel az anyaghasználata nagyon igényes. Mind a kagylók mind a fejpánt precíz kialakításúak, szembetűnő a jó illeszkedés és a pontos méretezés. A kagylórész belső karimái finom tapintású műbőrből készültek, a külső részek pedig matt felületű műanyagból. A fülhallgató kagylói forgatható kialakításúak, természetesen a fejméret állítási lehetőség már magától értődő. A vezeték mely háromgombos távkapcsolót tartalmaz, melyről még később is említést teszek a kompatibilitás részben. 1,4 méter hosszú kábele bőven elegendő szobai és mobil használatra is, és a 3.5-ös Jack dugóval felvértezett egyvezetékes kábel nem gabalyodik össze.
A fejünkre felhelyezve a viselése kellemes, hosszabb zenehallgatás közben sem válik fárasztóvá. Jó ötlet a harangokban mélyen megbújó membrán, mert nagyobb a köztes légréteg, ezáltal nem közvetlen a fülünkön dübörög a zene, így jobb az akusztikai hatás, ami fontos tényező. A kagylók szigetelése meglehetősen vastag, jól záródik a fülre, de ha valaki városi környezetben használja, a külső háttérzajok belehallatszanak, de a Sennheiser HD 4.30G. nem is erre hivatott. Nyilván egy utcai zárt kialakítású fülhallgatótól senki nem várhatja, hogy hermetikusan szigeteljen el bennünket a külvilágtól. Ergonomikus kialakítása jó, ebben a kategóriában jól megállja a helyét. A legtöbb fejhallgatót már rövid idő elteltével is kellemetlen viselni, ám a SENNHEISER HD 4.30G viselete nem okoz problémát. A fülhallgató összecsukható kialakítású, így kisebb helyet foglal a táskánkban és ráadásként egy puha kis védőtartót is mellékelt hozzá a gyártó.
Zenehallgatás
A kagylókban mélyen megbújó driverekből magas hangerővel hallgatva a különböző zene stílusokat (pop, rock, komolyzene, elektronikuszene stb.) a hallgatása nem megterhelő a fül számára, és a fejünk sem fog fájni kedvenc zenénk hallgatása közben, hosszabb idő eltelte után sem.
A zeneszámok hallgatása közben tesztalanyunk kellemesen reprodukálja a hallgatott zenét, ami a középhangok irányából a magashangok irányába tendál, kissé eltolva a frekvenciamenetet abba az irányba. Megfigyelhető a középfrekvenciák élénksége, azonban ahogy a mélytartományok felé haladunk, csökken a teljesítmény.
Nagyon érdekes volt hallani Mozart Varázsfuvolájában Sarastro áriáját, ahol a basszus tartományt kissé gyengébben adta vissza az elvárásaimtól. Ezzel szemben az Éj Királynőjének szoprán áriájában, kitűnően megoldotta a magas frekvenciák hű megjelenítését. Jean Michel Jarre Oxigén című albumánál szintén így éreztem. Régi bakelit vagy kazettásmagnóról digitalizált zenénél, erre jó példa a Modern Talking együttes némely száma, ahol nosztalgiából még a bakelit lemezjátszó sercegő hangját is hallottuk. Újabb kiadású albumjaikban ugyancsak megjelenik mindez, ámbátor minimális frekvenciatorzítást így is észlelhettünk. Az EDDA Művek „Kölyköd voltam” című számában, kimondottan jól esett Pataki Attila rekedtes, érdes hangja. Jazz hallgatása közben a középfrekvencia és a hozzácsatlakozó alsó tartomány együttese fülbemászó hatást gyakorolt rám. A nagybőgő és a tenorszaxofon duettje Pege Aladár és zenésztársa előadásában igazán lebilincselő volt.
A cikket teljes terjedelmében megtalálhatod a Sztereó Sound & Vision weboldalán: http://www.sztereomagazin.hu/tesztek-1/sennheiser+hd+430g++egy+elegans+belepo.html