Keresés
bejegyzés típusa
  • Minden találat
  • Termékek
  • Bejegyzések
  • Oldalak
  • Média

A Decibel Open Air Festival egy 12 órás, non-stop zenei fesztivál az olaszországi Firenzében, mely az elektronikus műfaj legnagyobb neveit vonultatja fel.

Június 24-én 17 000 fesztiválozó látogatott el a Visarno Arénába, hogy meghallgassa Carl Cox, Paul Kalkbrenner, Nina Kraviz, Marco Faraone, Nic Fanciulli, Uner és Monolink előadását.

Egy 24 db Firenze-KH8 line-array elemből álló, lenyűgöző PA-rendszer, valamint 16 db Firenze-KS8 mélynyomó és 8 db Mugello-KS5 szubláda gondoskodott arról a magas hangnyomásszintről és tiszta hangzásról, amelyet a fesztivál a hajnalig tartó táncmaratonhoz megkívánt.

A Firenze elektronikus hangsugár-irányítási technológiája – amely egyenletes hangnyomást és frekvenciát biztosít a tánctér minden pontján, miközben korlátozza a zajszennyezést azokon a területeken, ahol a hangerőt minimális szinten kell tartani – praktikus megoldást jelentett, mivel a helyszín a város szívében található és a helyi hatóság a szomszédban lakókra tekintettel bizonyos órákban igen alacsony decibel-határértékeket szabott meg.

Este 10-ig 95 dB, majd onnantól éjfélig 93 dB volt a megengedett hangnyomásszint, így a hangfalak teljesítménybeli képességei helyett inkább az irányítottságra és a tiszta hangzásra helyeződött a hangsúly.

Ily módon a közönségnek a rendkívül élvezetes hangzásnak köszönhetően kiváló hangzásélményben volt része.

Visszajelzés

„Számomra egy előhang-rendszernek főként egyenletes lefedettségről és frekvenciamenetről kell gondoskodnia, mégpedig a használt hangnyomásszinttől függetlenül. Valamint az egyre korlátozottabb telepítési idő miatt a rendszer összeállítási és kalibrálási ideje is rendkívül fontos, ahogyan a kivételes teljesítmény-méret arány is.

A Decibel Festivalon használt Firenze rendszer, mely mind a középmagas, mind a szubbasszus tartományban kivételesen egyenletes frekvenciamenetet kínál, rögtön lenyűgözött. A gyors és precíz tranziens átvitelnek köszönhetően a 95 dB-szabta rendkívül korlátozott akusztikai lehetőségek mellett is tudtam tartani a zenei műfaj által megkívánt hangnyomásszintet. Ami a rendszer lefedési képességeit illeti, az Electronic Beam Steering technológiát kifejezetten a legnagyobb előnyeként kell megemlíteni, mivel lehetővé teszi, hogy a hangnyalábot digitálisan a kívánt lefedési területhez igazítsuk, a közönség aktuális létszámától függően, ami korábban elképzelhetetlen hangerőszint rugalmasságot biztosít. Összességében a rendszer igazán nagy hatást tett rám és alig várom, hogy a közeljövőben ismét használhassam.”

Marcello Mannini, a Decibel Festival FOH hangmérnöke