Keresés
bejegyzés típusa
  • Minden találat
  • Termékek
  • Bejegyzések
  • Oldalak

A világjárvány miatti váratlan leállás adta lehetőséget kihasználva a Cirque du Soleil turnécsapata a Sennheiser Digital 6000 segítségével megújította Kooza című produkcióját.

Az 1984-ben alapított Cirque du Soleil fennállása óta egyetlen évet sem hagyott ki, hogy közönségét újra és újra elkápráztassa. A társulat akrobatikus-színházi turnéelőadásai az ötletes, drámai cselekményvezetésről és a közönség iránti elkötelezettségről híresek világszerte. Népszerűségükhöz a kompromisszumoktól mentes előadások is hozzájárulnak, hiszen a hangzástól és a világítástól kezdve, a jelmezeken át a díszletekig, az értékteremtésre fektetik a hangsúlyt. 2020 márciusában a Cirque du Soleil turnéjának a járvány kitörése parancsolt megálljt.

Az élő előadások kényszerszünete alatt a Cirque du Soleil produkciós csapatának lehetősége nyílt tesztelni, kiértékelni és átvizsgálni a turnékon használt teljes technikai felszerelést. „Amikor leállt az összes műsor, az Észak-Amerikában tárolt felszerelés nagyrésze visszakerült raktárunkba, ott pedig a polcokra” – meséli Matthew Steuart, a Cirque du Soleil hangmérnöke. „Majd 2021 májusában elkezdtünk a KOOZA című előadáson dolgozni, melyhez összeállítottunk egy projektlistát.” Miután felmérték a két klasszikus cirkuszi irányzatot, a bohócjátékot és az akrobatikát ötvöző előadás technikai igényeit, a Sennheiser Digital 6000 Wireless rendszere mellett döntöttek. „Nem sokat hezitáltunk, rengeteg előnnyel kecsegtetett a Digital 6000” – mondja Steuart.

Az Alegria című produkciót 2021 novemberében mutatta be a Cirque du Soleil Houstonban. A műsor a rajongók által kedvelt megannyi szórakoztatóelemet tartalmazza, a lenyűgöző akrobatikától, a gyönyörű díszleten át, a mesés történetig.
A fotó jogtulajdonosa a Cirque du Soleil

Egy másik Cirque du Soleil show 2021 novemberében került bemutatásra Houstonban. Az Alegria (spanyol jelentése: „öröm”) a turnétársulat eredeti, 1994-es produkcióját kelti életre. A műsor a rajongók által kedvelt megannyi szórakoztatóelemet tartalmazza, a lenyűgöző akrobatikától, a gyönyörű díszleten át, a mesés történetig.

A kényszerpihenő

A közelmúlt hosszabb kényszerpihenője során a Cirque du Soleil hangtechnikusai gondosan megvizsgálták a jellánc minden részét: „Mindent alaposan szemügyre vettünk, az RF-et is beleértve” – mondja Steuart. „Lehet, hogy egy rendszer működőképesnek tűnik, de ha egy audio lánc két vagy három elemén javítunk, akkor még nagyobb teljesítményt érhetünk el. A turné közben általában városonként csak egy-egy nap jut karbantartásra.” A Sennheiser Digital 6000 vezetéknélküli rendszer az Alegriában már bizonyított, így a csapatnak nem kellett mást tennie, mint lefuttatni az ajánlott firmware-frissítést. „Kipróbáltuk, és minden működött.”

A Cirque du Soleil választása azért esett a Digital 6000-re, mert ez a rendszer képes azonosítani és elkülöníteni a túlterhelt RF környezetben megjelenő frekvenciákat: „A spektrum egyre zsúfoltabb” – jegyzi meg Steuart, aki nagyra értékeli a Sennheiser rendszeres firmware-frissítéseit. „Ha másfél éve a Digital 6000 nélkül küldtük volna Miamiba az Alegriát, a szűköd RF-tér miatt egyszerűen nem tudtuk volna megcsinálni a műsort. Mostanság a legújabb firmware-frissítéseknek köszönhetően (az új Link Density módot is beleértve) ez sokkal egyszerűbb. Előfordul, hogy az összes vezeték nélküli csatornánkat egy 6 vagy 8 MHz-es blokkba kell besűrítenünk, ezért kulcsfontosságú, hogy ilyen szűk sávszélességen belül is tudjunk dolgozni.”

A Cirque du Soleil Alegria című előadása a Sennheiser Digital 6000 vezetéknélküli rendszer 18 csatornáját használja. A fotó jogtulajdonosa a Cirque du Soleil

A COVID-19 világjárvány kitörése előtt a Cirque du Soleil több, mint egy tucat aktív, művészi és technikai szempontból egyaránt megterhelő turnéshow-t számlált. Az újraindítást követően a társulat a világjárvány előtti teljesítményre tör: „A COVID előtt 12 műsorunk ment párhuzamosan, ami nagyon sok volt. Most itt az Alegria és még legalább négy további produkció (köztük a KOOZA, a LUZIA, a KURIOS) – 2022-ben pedig érkezik a Cabinet of Curiosities és az OVO, úgyhogy jó úton haladunk. Még sok előadás van készülőben” – mondja.

Minden rendszert a Sennheiser Digital 6000 működtet

Az Alegria próbái Houstonban zajlottak, és a produkcióhoz a Digital 6000 rendszer 18 csatornáján kívül számos zsebadót és egy pár SKM 6000 kézimikrofont is használtak. „A zsebadók biztonságosan el vannak rejtve a jelmezekben” – mondja Steuart. „Fantasztikus az öltöztető részlegünk – az eszközöket bárhova képesek elhelyezni a jelmezben, ahova csak a művész kéri – a comb belső felén, a hátrészen, a nyak mögött vagy a hónaljban.” Steuart méltányolja az SK 6212 zsebadó kicsiny méretét: „Ezek az elképesztően kicsi jeladók bárhova beilleszthetők. A Sennheiser Wireless Systems Manager (WSM) jelzései – például az akkumulátorszint, a némítások és egyéb információk – szintén nagyszerűek.”

A Cirque du Soleil produkciós csapata a színfalak mögött ellenőrzi az akkumulátor töltöttségi szintet a Sennheiser Wireless Systems Manager (WSM) szoftver segítségével. A fotó jogtulajdonosa a Cirque du Soleil

A tervek szerint a Cirque du Soleil produkciós csapata idén a Punta Canában bemutatkozó KOOZA show-ban a Digital 6000 rendszer 10 csatornáját használja, néhány újszerű megközelítést igénylő színpadi alkalmazást is bevetve: „Az egyik vezeték nélküli mikrofont egy óriási, borzas kutyajelmezbe bújt szereplő viseli, míg egy másik vezeték nélküli mikrofont az egyik jelenetben a konfettifújó gép ventilátorzajának rögzítésére használunk” – meséli Steuart. A csapat az alkalmazástól függetlenül mindig megbízható, kifogástalan hangminőséget vár el: „Minden, amit a Digital 6000 vezeték nélküli rendszeren futtatunk át, kristálytiszta, kivaló hangzással bír” – mondja Steuart. „A hangszereket is rendkívül egyszerűen tudjuk a zsebadókhoz csatlakoztatni és mindig nagyszerűen szólnak. Más márkák nem garantálják a hangszerek és a mikrofonok ilyen rugalmas használatát” – teszi hozzá.

Megbízható támogatói hálózat

Steuart örül a Cirque du Soleil turnéprodukció újraindulásának, ugyanakkor hálás a Sennheiser 20 hónapos képzés során nyújtott támogatásáért. „A járvány kezdetének másnapján Jamie [Criswell, a Sennheiser üzletfejlesztési igazgatója] telefonon ajánlotta fel a képzést” – emlékszik vissza Steuart. „Fantasztikus volt – a Sennheiser tudatni akarta velünk, mi történt, és biztosított minket arról, hogy mindenünk meglesz az előadásokhoz. Felbecsülhetetlen az ilyen szintű támogatás, amit a csapatban mindenki nagyra értékelt.”